total descendants::0 total children::0 3 K |
Kapitola 1: Komunikačné stratégie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 Prvá časť – Stratégie zamerané na dieťa alebo z očí do očí . . . . . . . . . . . 14 Druhá časť – Stratégie ľahšieho porozumenia alebo reč tela . . . . . . . . . . 21 Tretia časť – Stratégie výmen alebo raz ty, raz ja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 Štvrtá časť – Stratégie nových pojmov alebo nálepky . . . . . . . . . . . . . . . . 26 Piata časť – Stratégie rečového vzoru alebo modelovanie . . . . . . . . . . . . 28 Šiesta časť – Stratégie konverzácie alebo otázky a odpovede . . . . . . . . . 30 Minitest komunikačného partnera . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 Kapitola 2: Vývin a stimulácia reči . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 0 až 8 mesiacov – Obdobie nezámernej komunikácie: Max . . . . . . . . . . 36 8 až 12 mesiacov – Obdobie zámernej komunikácie: Dorka . . . . . . . . . . 50 12 až 18 mesiacov – Obdobie prvých slov: Ninka . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 18 až 24 mesiacov – Obdobie dvojslovných spojení: Miško . . . . . . . . . . . 74 24 až 30 mesiacov – Obdobie rozvitých viet: Andrejka . . . . . . . . . . . . . . 86 30 až 36 mesiacov – Obdobie súvetí: Jurko . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97 Kapitola 3: Poďme spolu čítať alebo aj o tom, ako vybrať vhodnú knihu . . . . 112 Kapitola 4: Poruchy reči: keď vývin reči neprebieha, ako by mal … . . . . . . 122 Je porucha vývinu reči vážna vec? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 Nesprávna alebo chybná výslovnosť hlások (dyslália) . . . . . . . . . . . . . . 123 Oneskorený vývin reči . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 Dieťa s narušeným vývinom reči (dysfáziou) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 Dieťa so zaostávaním v rozumovom vývine (mentálnou retardáciou) . . . 125 Dieťa s autizmom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 Dieťa so sluchovým postihnutím . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 Dieťa s detskou mozgovou obrnou (DMO) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 Dieťa s rázštepom pery a/alebo podnebia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129 Vývinová neplynulosť alebo zajakavosť . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129 Niekoľko slov na záver . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130 Kapitola 5: Fórum alebo najčastejšie otázky rodičov . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 Problémy s výslovnosťou . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 Dieťa a televízia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136 Časté zápaly stredného ucha a vývin reči . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138 Nosohltanová mandľa a reč . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139 Bilingvizmus – áno či nie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 S cumlíkom alebo bez? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144 Čo so skrátenou jazykovou uzdičkou? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 kyberia backup tu: https://kyberia.sk/id/9038169/download download here: Kniha o detskej reči |