login::  password::




cwbe coordinatez:
21
8665855
8666144
8666146
8666184
8666190
8666197
8666235

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::6
total children::2
show[ 2 | 3] flat


podla mna je problem tejto debaty (pro-life vs pro-choice) prave v tom, ze obe strany chcu hned pravnu upravu, aj ked ide o problem osobnej moralky - "pouzijem technicky prostriedok kontroly porodnosti v suvislosti s naplnanim svojich pohlavnych tuzob alebo nie?"

trebars v Dune je podobnym moralno-technologickym problemom pocitac; predstav si, ze by spolocnost demokraticky prijala stanovisko akehosi pro-real-life hnutia, ze smartfon je vazenim duse a nicitelom prirody, a teda musi byt ako zlo zakazany; ked je vsak pouzivatelov tak vela, ako ich donutis? ich osobna moralka bude s pravnou normou v konflikte, odcudzis ich statu; pravnou upravou sa stat stavia k cloveku paternalisticky, dovoluje si nieco, co mu neprinalezi

inak id co pise celkom uctivo




000000210866585508666144086661460866618408666190086661970866623508666262
Mr. Darcy
 Mr. Darcy      27.09.2019 - 10:29:24 , level: 1, UP   NEW
na diskusnom serveri nie su ziadne strany, su len ludia, ktori si diskusiu mylia so svatou vojnou

00000021086658550866614408666146086661840866619008666197086662350866626208666282
al-caid
 al-caid      27.09.2019 - 11:03:02 , level: 2, UP   NEW
s tymi svatymi vojnami zial musim suhlasim, ale tou debatou som myslel skor spolocensky diskurz, nie konkretne tento thread

0000002108665855086661440866614608666184086661900866619708666235086662620866628208666325
čo
 čo      27.09.2019 - 12:24:39 , level: 3, UP   NEW
Pozri. Toto nie je iba veľmi komplikovaná filozoficko-medicínsko-právnická otázka, ktorá by sa riešila iba v teoretickej rovine. Sú štáty, ktoré majú skúsenosť s veľmi prísnou legislatívou, ktorá dovádza priznaný štatút osoby vyvíjajúcemu sa plodu (plne závislému od tela ženy) od počatia. A ich skúsenosti s týmto postojom nie sú dobré a po ich zmene nevolali iba feministky a ľudskoprávne organizácie ale aj poskytovatelia a poskytovateľky zdravotnej starostlivosti, ktoré zažívali situácie, v ktorých nemohli poskytnúť starostlivosť tehotnej žene, ktorá ju potrebovala, pretože táto starostlivosť by priamo ohrozila zdravie alebo život plodu. Ako ľudia máme tendenciu hľadať tie ideálne a dobré riešenia na všetko, aby sme mohli byť so sebou spokojní. A možno uvedomenie si, že sú otázky, ktoré nie je možné jednoznačne morálne odobriť alebo odsúdiť, nás v tejto potrebe vyrušuje. Niekedy je preto možno dobré uvedomiť si, že nie sme zodpovední iba za priamu akciu, ktorú naše schválenie alebo odmietnutie nejakého konania prináša (v tomto prípade povolenie alebo zakázanie interrupcií). Ale naše stanovisko môže mať reálny dopad aj na to, čo sa deje potom a nemáme to pod kontrolou. V prípade ukončenia tehotenstva, ktoré sa dialo vždy v dejinách (a nie je to teda novodobý jav) môžeme interrupcie morálne odsúdiť a zamedziť ich vykonávaniu pod medicínskym dohľadom. Nemôžeme však zákonom zakázať prerušenie tehotenstva ženami vykonané v zóne ilegality. Toto je napríklad kampaň pôrodných asistentiek v Írsku, ktorá sa konala pred referendomm, kde o zákaze alebo povolení interrupcií hlasovali ľudia v referendu.


000000210866585508666144086661460866618408666190086661970866623508666262086662820866632508666339
čo
 čo      27.09.2019 - 12:47:05 , level: 4, UP   NEW
In January 2014 my husband and I sat waiting in the departure lounge to board our flight to Liverpool at 7am. I was extremely unwell; I had pains going down the entire left side of my body and across my stomach.

I was almost 20 weeks pregnant, and my waters, which had broken seven weeks earlier, had changed from running clear to pink in the past few days. I was getting symptoms of septicaemia. I had been refused care by my hospital because my baby still had a heartbeat, even though it had no chance of survival.

The hospital was not going to help me. We had no choice but to keep going. My husband put his arm around my waist and helped me on to the plane
My circumstances were the same as those of Savita Halappanavar, the young woman who had died at University Hospital Galway in 2012, and a new law, the Protection of Life During Pregnancy Act 2013, had been in force for nine days.

I wondered if the airline staff would stop us at the boarding gate, but they let us through. As we went down the stairwell to get on the plane my head went into a spin. I had to sit down on the stairs, as I almost passed out. My husband said to me, “Will I ask them to get an ambulance, and we can go back to the hospital?” But I knew there was no point. The hospital was not going to help me. We had no choice but to keep going. My husband put his arm around my waist and helped me on to the plane.

pokračovanie https://www.irishtimes.com/life-and-style/health-family/my-circumstances-were-the-same-as-savita-halappanavar-s-1.3492038

000000210866585508666144086661460866618408666190086661970866623508666242
čo
 čo      27.09.2019 - 10:05:37 , level: 1, UP   NEW
obe strany chcu hned pravnu upravu, aj ked ide o problem osobnej moralky
prepáč, ale tu hneď vstúpim do tvojho argumentu - právna úprava tu už je a chce ju zmeniť iba jeden z táborov. A tá právna úprava nevychádza z toho, že žena má právo rozhodnúť sa pre interrupciu, ale právo rozhodnúť sa pre interrupciu vychádza z práva na život, ochranu zdravia, súkromie a autonómiu všetkých ľudí bez rozdielu pohlavia (inými slovami z konceptu základných ľudských práv a slobôd). Znovuotvorenie diskusie o práve žien podstúpiť interrupciu by znamenalo zavrhnutie konceptu ľudských práv a vytvorenie úplne nového právneho rámca. A toto je problém, na ktorý celý čas poukazujem.

00000021086658550866614408666146086661840866619008666197086662350866624208666259
Mr. Darcy
 Mr. Darcy      27.09.2019 - 10:26:22 , level: 2, UP   NEW
prave si strelila do nohy vsetkym inym (mozno aj sebe) pri pokuse o zmenu inych pravnych uprav...