login::  password::




cwbe coordinatez:
101
63533
8518819

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::359
total children::35
22 K

show[ 2 | 3] flat

Môj postoj k elektromobilite
Mám elektroauto
 
0%
Mám hybrid
 
0%
Mám elektroskúter
 
0%
Plánujem si v dohľadnej dobe kúpiť elektroauto
 
0%
Plánujem si v dohľadnej dobe kúpiť hybrid
 
0%
Čakám na palivové články
 
0%
Čakám na väčšie baterky / autá s väčším dojazdom za prijateľnú cenu
 
0%
I like to burn things
 
0%
20 voted

mysak0
Vladdo0
mattoni0
Acron0
soc0
nietzsche0
v920
ventYl0
MiKeL0
mirex0
visby0
tom_myto0
ulkas0
mb0
pesiak0
Burning A0
mj0
epxd0
.:ali:.0
Phaceo0
week0
cell0
niekt00
ID 10853520
lubes0
hvizdo0
pf0
bifrost1
sioux1
dno1
vrq1
_____1
depe1
jurov1
kybu1
didaktikskalica1
cocacoala1
hauso1
tali1
Anth2
samoo2
ode2
nexus2
ea2
Tomáš, to ...2
linker2
dumi2
DFH4
eSBe4
sova_dlhochv...4
Ozmar6
segment6
2pug6
B in Ciganland7
mleeko7
superpussy7
zayo7
P_N_R7
e-pista7
up& X7
lubomier.sk8
skurka8
KARL8
maioiam8
pajkus8
ste8
tERROR!9
chymus12
hlsman14
egres14
symbolic14
dudel15
tomo15
mono16
tp16
k0zmonAut16
Hostage_16
3k19
retart19
slimaque21
drakh22
cuco24
ROLYC24
hulec25
Malyf25
q12325
rytier kozmo...28
semantic fre...28
macrek28
darkforce31
orwin32
.maio33
tlamer34
Elektromobilita - autá na baterky - rady, tipy, skúsenosti


Možno zvažujete kúpu elektroauta a zháňate praktické tipy a skúseností od ľudí, čo už na nich jazdia alebo máte obavy o praktickú použitelnosť v každodennej premávke.

Keďže som tu nič podobné nenašiel, rozhodol som sa sem začať zbierať moje skúsenosti z používania EV.

Budem rád, ak sa pridajú aj ďalšie id-čka, či už vlastnými skúsenosťami alebo otázkami.


LINKY

Všeobecné

goingelectric.de
Stránka v nemčine s veľkým množstvom rôznych informácií o rôznych EV, fórum, zoznam nabíjacích staníc v celej Európe a hlavne veľmi dobrý plánovač trás

nabky.sk
Asi najkompletnejšia mapa nabíjačiek na Slovensku

a better route planner
Plánovač s veľkým množstvom nastaviteľných možností pre vozidlá Tesla. S trochou fantázie sa dá použiť aj pre iné autá.


Prevádzkovatelia rýchlonabíjačiek

AT
Smatrics - najväčší, ale aj najdrahší prevádzkovateľ v Rakúsku
EVN - Dolné Rakúsko
Energie Burgenland
Wien Energie
Energie Steiermark

SK
Greenway - najväčší prevádzkovateľ na SK a asi aj jediný použitelný pri jazde naprieč Slovenskom - veľké plus: ako jediný v širokom okolí účtuje aj za rýchlonabíjačky za kWh a nie za čas
ZSE - pod hlavičkou tohto programu prevádzkuje ZSE niekoľko staníc v BA a okolí, ale niesú tam ani zďaleka všetky - napríklad zadarmo rýchlonabíjačka na ČS Slovnaft na Wolkrovej

CZ
evmapa.cz - hlavný vyhľadávač nabíjacích staníc v CZ, cez ktorý sa dá na veľa stojanoch aj platiť

Lidl
Lidl si zaslúži vlastnú sekciu, keďže ponúka zadarmo rýchlonabíjačky (Chademo, CSS a Typ 2 43kW) počas otváracích hodín v AT a CZ


Nabíjanie na bežných zásuvkách

"Inteligentné" nabíjačky na červenú 5-kolíkovú zástrčku
(obaja výrobcovia sú z Rakúska a uvádzajú, že sú nabíjačky zabezpečené voči poškodeniu vozidla)

go-e € 699,-
NRG kick € 950,-


Cenovo prístupné nabíjačky na červenú 5-kolíkovú zástrčku
(ceny sú uvedené za 32A, 1 fáza - max. 7,4kW - všetci traja robia aj 32A, 3 fázy - max. 22kW)

POZOR: podľa info od id Vladdo môže tento typ lacných "nabíjačiek" spôsobovať problémy a dokonca aj poškodiť auto - musím o tejto téme zistiť viac - nechám ich tu informačne uvedené

e-car.sk (Slovensko) € 372,-
r-evc.com (Česko) € 379,13
Khons (Čína) $ 170,- - 220,-


Car sharing

Volkswagen e-up!
up!city
- Bratislava

BMW i3
DriveNow
- Nemecko (Berlín, Kolín, Hamburg, Düsseldorf, Mníchov)
- Rakúsko (Viedeň)
- UK (Londýn)
- Dánsko (Kodaň)
- Švédsko (Štokholm)
- Belgicko (Brusel)
- Taliansko (Miláno)
- Fínsko (Helsinki)
- Portugalsko (Lisabon)




00000101000635330851881908564853
v92
 v92      14.11.2018 - 14:08:33 [3K] , level: 1, UP   NEW
Model 3 bude mat CCS2 konektor
https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-ccs-2-plug-europe-adapter-model-s-model-x/

dlhe roky sa o tom spekulovalo a dnes sa to potvrdilo. Dosledok je, ze bude moct vyuzit rychlonabijacky aj ine nez Supercharger (ktore osadia CCS taktiez). Podla https://ccs-map.eu je ich v Europe cez 5600 a stale rastu. Velmi dobre spravy, aj ked to bolo celkom logicke.

Este by mohli ponuknut aj 22kW onboard charger aby sa ich dalo vyuzit este viac.

0000010100063533085188190856485308564882
pf
 pf      14.11.2018 - 15:07:24 (modif: 14.11.2018 - 15:28:44), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Nice!
Som vcelku zvedavý, či sa niečo zmení v politike Tesly potom, ako tam budú na SC CCS konektory. Otvorenie sa pre ostatné značky by znamenalo vcelku revolúciu na trhu. Hlavne pri ich cenách.

Každopádne som to práve pozeral a fakt to nie je nezaujímavé. Momentálne pýta Tesla za SC 23 centov za kWh v AT a 20 centov na SK. To je fakt paráda.

A ešte ku tej trojfázovej onboard nabíjačke. Mne to nepríde byť až taká nutnosť. Ak to má to auto zbytočne predražiť, tak imho tá jednofáza so 7,4kW na destination charging bohate stačí. Je to stále okolo 50km/h a aspoň to tak nezaťažuje el. sieť. (Mne povedal šéf vo firme, kde robím a mám k dispozícií zadara 11/22kW stĺp, že ak by som fakt išiel tých full 22kW, tak máme problém.) :)

Plus tak, či tak mi to nabije "príliš rýchlo" a potom mi to auto stojí pol dňa na kábli so 100%.

000001010006353308518819085648530856488208564907
v92
 v92      14.11.2018 - 15:45:37 , level: 3, UP   NEW
Tesla je vzdy otvorena otvorit Supercharger aj inym vyrobcom. Myslim, ze hlavnym argumentom bolo to, ze ziadne auto sa nedalo tak rychlo nabit donedavna. Ale zakladne kamene uz maju skoro tam - platba kartou, CCS2 konektor a nove auta s velkymi baterkami.

Problemom je dostupnost - 11/22kW AC je osadit relativne lacne, EVSE stoji niekde od 500e . 22kW DC je radovo drahsie - 10-12k eur. Preto 11/22kW AC bude vzdy rozsirenejsie.

Dalsim argumentom pre 3 fazovy onboard charger je rovnomerne zatazovanie faz.

Na jednu 22kW pripojku vies osadit aj viac EVSE, a to takym sposobom, ze rozkladaju medzi sebou zataz. Takze nevadi ak to tam bude zapojene cely den, ak budu volne aj ine porty. To pekne ladi s integraciou smart gridu, takze ak distribucna spolocnost bude mat prebytok energie z OZE, moze navysit nabijaci vykon a opacne. Silne onboard chargre tento nabijaci interval zvacsuju.

Riesim jednu lokaciu, kde chceme mat 22kW ale je tam obava, ze odber nabijacky a domu vyrazit istice. Ak sa to potvrdi (dufam, ze nie:) , tak prepojime EVSE s elektromerom podla ktoreho sa bude dynamicky upravovat nabijaci vykon pre EV.

00000101000635330851881908563286
Barix
 Barix      09.11.2018 - 22:03:02 (modif: 09.11.2018 - 22:03:14) [1K] , level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Po zbežnom omrknutí situácie s palivovými článkami sa mi javí, že súčasná elektromobilita je len generálka pre ektro-vodíkový pohon.
Čo vy na to?

0000010100063533085188190856328608563861
v92
 v92      12.11.2018 - 11:17:44 (modif: 12.11.2018 - 11:24:39), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Urcite nie, vodik nam slubuju 20 rokov a stale sa nic nedeje. Medzitym baterie padaju cenou dole a skala sa zvacsuje. Ja odhadujem, ze inflexny bod dopytu bude v roku 2020-2022 a zazijeme nieco podobne ako pri smartphonoch, bude zrazu bezne, ze ludia maju EV. Rozdiel je aj v cene infrastruktury. Jedna cerpacia stanica vodika stoji asi 3 miliony eur, 1 lokacia pre supercharger stoji asi 200k eur. Elektrina skaluje rychlejsie.

S nabijanim problem nevidim, ludia si budu moct nabit auto v garazi. Aktualne to riesim so svojim spravcom, takze potom opisem ako to slo. Ti co parkuju vonku nabiju na ulici, alebo mozu nabit pocas nakupu alebo v praci. Nieco na styl Tesla Urban charger resp. destination charger.

EDIT: fun fact, Toyota Mirai ma dojazd 502 km a hmotnost 1850kg, Tesla Model 3 LR RWD ma dojazd 500km a hmotnost 1730kg. Cize ani dojazdom neoslnuju, takze ostava jedine rychlost "tankovania".

0000010100063533085188190856328608563684
pesiak
 pesiak      11.11.2018 - 18:35:27 , level: 2, UP   NEW
95% vodika sa vyraba z fosilnych zdrojov v sucasnosti.

000001010006353308518819085632860856368408564866
week
 week      14.11.2018 - 14:37:53 , level: 3, UP   NEW
zdroj ?

00000101000635330851881908563286085636840856486608564872
v92
 v92      14.11.2018 - 14:48:22 , level: 4, UP   NEW
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production

0000010100063533085188190856328608563567
pf
 pf      11.11.2018 - 10:14:50 , level: 2, UP   NEW
Oni bežia paralelne a nepríde mi, že by vodíkové autá nejakým spôsobom vyhrávali. Budovanie infraštruktúry je pomalé a drahé, výroba vodíku je energeticky a finančné náročná, autá sú drahé a nie veľmi dostupné, vodík je drahý a tým pádom aj prevádzka tých áut je drahá.

Dole spomínanú technológiu kondenzátorov nepoznám, ale pogooglim si trochu. :)

Mne, ale príde elektro auto ako veľmi dobrý koncept do blízkej a strednej budúcnosti. Nabíjať vie už dnes takmer každý a všade. Máme sieť a výrobu. Potrebné zmeny nestoja až tak veľa a sú skôr organizačné a administratívne. Nápadov je plno a niektoré sa postupne aj realizujú. Zo dňa na deň je jazdenie na elektro aute jednoduchšie a bezstarostnejšie.

Do budúcna sa mne zas vcelku pozdáva koncept indukčného nabíjania za jazdy. Ak sa dôležité dopravné tepny naprieč Európou doplnia o jeden pruh s možonsťou indukčného nabíjania, bude možné prejsť dlhé trasy aj s malými baterkami, keďže ich bude treba len na ten kúsok od dopravnej tepny do cieľa.

A každopádne elektro autá sú tu. Veľký výrobcovia presedlávajú všetci na túto vlnu a idú vo veľkom vyrábať EV. Vodíkové autá sú momentálne na trhu dve (Hyundai a Toyota). Masu zasiahneš iba masovou výrobou a tá pomaly, ale isto nabieha na elektro.

000001010006353308518819085632860856356708563604
ulkas
 ulkas      11.11.2018 - 12:02:27 (modif: 11.11.2018 - 12:03:41), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
s tym nabijanim by som to nebral az tak ruzovo. ano, mas siet vsade po slovensku a nie si moc limitovany, ale:

- ak uvazime priemernu dobu nabijania 30min, a kazda takato stanica ma kolko, 2 miesta na nabitie? to je prosim pekne 96 nabitych aut denne, ak je to na 100% zoptimalizovane.
- kolko je takych nabijacich stanic po slovensku? kolko je teda horny limit poctu aut na slovensku? asi sa to nebude rovna 1milionu (neviem kolko je aut na slovensku ale povedzme 1m), ani keby sa nahradila kompletne cela siet bezinovych za elektrostanice.

je to teda skor rozuma alternative v tomto smere, nie mainstream.



co sa tyka vodikovych, cele je to len o dotaciach. ked je teraz vlna ev, tak sa vodikove mozu strcit, aj keby boli viac eko friendly a lacnejsie na vyrobu, pretoze dotacie velkou mierou kurvia trh. napriklad peugeot (tusim) ma mat hybridnu technologiu na stlaceny vzduch (rekuperacia pri brzdeni). nemozu to dat do masovej produkcie, lebo proste nemaju nadnarodne (cize europske) dotacie na to. proste ich hybridne auto, hoci je lacnejsie na vyrobu, a neporovnatelne viac eko friendly, na predajni stoji viacej nez sucasny elektromobil alebo iny hybrid

00000101000635330851881908563286085635670856360408563607
pf
 pf      11.11.2018 - 12:17:27 [3K] , level: 4, UP   NEW
Hybridy sú podľa mňa úplná blbosť. Je to len znižovanie spotreby fosílnych palív. Čiže stále fosile.

A sieť som myslel obyčajnú elektro sieť. Na každom parkovisku máš lampy, ktoré majú vcelku slušné napojenie a vďaka led svietidlám takmer žiadnu spotrebu. Bežní ľudia, čo chodia autom po meste, prejdú tak 20-50km denne. To nabiješ z 220V zásuvky za noc bez hocijakých problémov aj so slabším ističom. A potrebné investície sú relatívne nízke. Je to len o vôle mestských zastupitelstiev, developerov a obyvateľov a dopyte.

Vodíkové autá stoja viac ako ev bez dotácie. Výroba vodíka je veľmi energeticky náročná. A dnešné ceny vodíka sú tak vysoké, že vychádza prevádzka viac ako spalovačov. Drahý vodík ti dotácie nevykompenzujú.

0000010100063533085188190856328608563567085636040856360708564050
pesiak
 pesiak      12.11.2018 - 20:02:32 (modif: 12.11.2018 - 20:03:43), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Takze tvoje EV je cele vyrobene z eko-bio recyklovanych materialov, jazdis len po eko-bio asfaltkach na elektrinu, ktoru vyrabaju v elektrarnach z eko-bio materialov, a tiez ju takto distribuuju? Nikde v retazci tazby, vyroby a logistiky ani kvapka fosilnych zdrojov.
Ale inak mas zo seba celkom fajn pocit, ako si ho dissol, ze hybrid je malo zeleny...

000001010006353308518819085632860856356708563604085636070856405008564064
pf
 pf      12.11.2018 - 21:16:30 , level: 6, UP   NEW
Netrafil si nodu. :)
Ale odpoviem ti aj tak.

Ja nikoho nedissujem. Prejavil som názor, že je hybrid málo zelený a ten mi nikto nevyvratil (keďže nemá ako). Nemôžem za to, keď si to niekto vezme osobne.

00000101000635330851881908563286085635670856360408563607085640500856406408564081
pesiak
 pesiak      12.11.2018 - 22:15:13 (modif: 12.11.2018 - 22:23:36), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
A o kolko zelensi je teda EV? Na skale od 1 do 100. Ake su kriteria zelenosti? Da sa vobec akakolvek individualna preprava (inak ako peso bosou nohou po zemi) oznacit za zelenu?

Ak teda sa zahram na advokata hybridov ("lebo nema ako"), co bateria EV (oblubeny argument antiEV frontu)? Nie je zelensie mat mensiu bateriu v hybride, aku velku, vzacnymi kovmi nabitu v EV?
Co plasty v interiery, vyroba kovov? Vyroba ciest, infrastruktury na nabijanie?
Co vyroba, vyroba subdodavatelov a ich subdodavatelov, logistika s tym vsetkym spojena? Nie je vo finale pouzite palivo len malo vyznamny rozdiel z pohladu vplyvu na zivotne prostredie?

Nevzbudzuje individualna elektricka doprava vlastne len nejaku iluziu ekologickosti? Ako sucast premysleneho marketingu. Lebo je to "in".(

0000010100063533085188190856328608563567085636040856360708564050085640640856408108564869
pf
 pf      14.11.2018 - 14:43:38 , level: 8, UP   NEW
Tu je ten článok, čo som dole spomínal.
https://emobicon.de/das-grosse-klima-rennen-verbrenner-vs-e-auto/

Hybridy tam neriešili, ale s tými údajmi si to vieš aj vypočitať zjednodušene sám. Hybrid má baterku, ktorá mu zvyšuje počiatočný carbon footprint a spaľuje fosílne palivá, ktoré mu priebežne počas prevádzky ten footprint zvyšujú.

Keď budem doma a budem na to mať chuť, tak ti to môžem skúsiť doplniť.

0000010100063533085188190856328608563567085636040856360708564050085640640856408108564617
pf
 pf      14.11.2018 - 09:01:32 , level: 8, UP   NEW
Chodiť peši alebo na bicykli je samozrejme najlepšie, ale žiaľ nie vždy možné.

Druhá najlepšia aleternatíva je verejná doprava za predpokladu, že sa pri jej prevádzke vôbec na ekologické faktory pozerá. Letecká doprava je v tomto samozrejme veľká výnimka, ale aj nejaký starý poloprázdny vlak poháňaný dieslovou lokomotívou asi nebude práve super green.

Moderné elektrické vlaky sú určite paráda. Napríklad ÖBB (rakúske železnice) používajú 100% renewable energy na prevádzku svojich el. vlakov.

A samozrejme je pri individálnej doprave strašne veľa faktorov, ktoré je treba zohľadniť, keď sa chceš pozrieť na enviromentálny dopad. Tzv. well-to-wheel carbon footprint u áut je rôzny keď bola baterka vyrobená v Číne, Kórey alebo Švédsku. Niekde som o tom čítal vcelku fajn článok, ktorý sa práve týmto zaoberal a rozoberal enviromentálnu návratnosť elektro auta.

V skratke, čo si pamätám, tam vyšlo, že je carbon footprint EV po cca 40 tisíc km na úrovni benzínového auta a potom sa to otáča. Číslo môže byť vyššie alebo nižšie podľa pôvodu baterky a elektriny.

0000010100063533085188190856328608563567085636040856360708563743
_____
 _____      11.11.2018 - 23:16:17 , level: 5, UP   NEW
Pri hybridoch je kľúčová možnosť rekuperácie, vo výsledku nemalá úspora paliva. V podstate vždy môže byt alternatívou pre spaľovací, to sa ale o čistom EV povedať nedá. A radšej to všetko aj tak kŕmiť bezkontakne z cesty.. Netreba desiatky kilowatthodín vážiacich sto kíl každá, hybrid raz vyhynie ale EV v mnohom pomáha. Teda ak nie vodík, lebo nedávno prišli na to ako by sa mohol vyrábať lacnejšie a hlavne bez priamych skleníkových plynov.
https://www.sciencedaily.com/releases/2018/10/181029102810.htm
Hydrogen_fuel_George_Bush_225.jpg

000001010006353308518819085632860856356708563604085636070856374308563814
repelent
 repelent      12.11.2018 - 10:16:04 , level: 6, UP   NEW
btw, nemontuju sa do nejakych EV nejake palivove clanky? co to je zac

00000101000635330851881908563286085635670856360408563607085637430856381408564116
_____
 _____      13.11.2018 - 00:41:23 , level: 7, UP   NEW
Práve vodík.. o inom neviem, podobne si nie som istý či existuje plug-in hydrogen. Potom to je aj tak ale hybrid. Čo porastie ihneď ako sa znížia náklady. Pár mesiacov dozadu začali v Nemecku jazdiť vlaky na vodík..

0000010100063533085188190856328608563567085636040856360708563653
bugy
 bugy      11.11.2018 - 16:18:36 , level: 5, UP   NEW
tvojou logikou "cize stale fosilie" je aj elektromobil blbost kedze na SK je ~10% elektriny z uhlia a celosvetovo tak ~40 :^)

000001010006353308518819085632860856356708563604085636070856365308563657
pf
 pf      11.11.2018 - 16:29:34 , level: 6, UP   NEW
Keď páliš fosílne palivo, tak máš 100% fosílnych palív. Elektrika sa dá vyrábať 100% renewable a ako zákazník na to vieš mať vplyv. A stále je 40% lepšie ako 100.

00000101000635330851881908563286085635670856360408563607085636530856365708563881
lazyShepherd
 lazyShepherd      12.11.2018 - 12:07:51 (modif: 12.11.2018 - 12:08:06), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Neda ... to je dovod pre co na to nemas taky priamy vplyv.

~ What a time to be alive... ~

0000010100063533085188190856328608563567085636040856360708563653085636570856388108564604
pf
 pf      14.11.2018 - 08:39:42 , level: 8, UP   NEW
Elektrinu si vyrobíš doma. Benzín asi nie.

000001010006353308518819085632860856356708563604085636070856365308563657085638810856460408564722
lazyShepherd
 lazyShepherd      14.11.2018 - 11:11:28 , level: 9, UP   NEW
Ale jedine ak mas na dvore hlinenu pec vies v nej upiect kremikove dosky na fotovoltaiku.

~ What a time to be alive... ~

000001010006353308518819085632860856356708563604085636070856365308563657085638810856460408564606
ID 1085352
 ID 1085352      14.11.2018 - 08:41:57 , level: 9, UP   NEW
a ja že s kým to tu vediete tieto absurdné debaty a to klasická (_ignore_) dvojka :)

00000101000635330851881908563286085635670856360408563607085636530856365708563661
bugy
 bugy      11.11.2018 - 16:40:50 , level: 7, UP   NEW
a preto je hybrid lepsi nez naftak a nie 'uplna' blbost..

s tymi 100% renewable si este pockas, pokial nie si ofc dzignuty ako rakusania ktori 'zakazali' kupovat nuclear elektrinu a tym padom ju teda urcite neimportuju, lol

0000010100063533085188190856328608563567085636040856360708563653085636570856366108563719
pf
 pf      11.11.2018 - 21:52:02 , level: 8, UP   NEW
Ak stačí len trochu prispieť k odvráteniu záhuby ľudstva, tak je všetko ok.. ;)
Mne jednoducho takéto medziriešenia nesedia. Aj máš baterku, so všetkými známymi problémami v rámci dodávateľského reťazca a aj páliš fosílne palivá. Mi to príde taký lose-lose. Ale to je len môj osobný názor. Preto jazdím na EV.

Dobre, že keď ľudstvo prechádzalo zo zvierat na autá, neboli hybridy... :D

Ja sa ináč radím k tým dzignutým Rakúšanom, keďže v AT žijem a extra kupujem elektrinu od firmy, ktorá podľa každoročnej analýzy eko výrobcov elektriny od wwf a global 2000 získala druhé miesto a predáva dokázateľne green and renewable elektrinu.

Ale ako som písal, stále je lepšie rátať s eu mixom a použiť 40% fosil, ako 100.

000001010006353308518819085632860856356708563604085636070856365308563657085636610856371908564494
bugy
 bugy      13.11.2018 - 21:40:36 , level: 9, UP   NEW
Ako sa technicky kupuje green elektrina?

00000101000635330851881908563286085635670856360408563607085636530856365708563661085637190856449408564499
dd
 dd      13.11.2018 - 21:49:00 , level: 10, UP   NEW
kde?

technicky, kupujes od dodavatela ktory ju produkuje alebo distribuuje.

0000010100063533085188190856328608563567085636040856360708563653085636570856366108563719085644940856449908564501
bugy
 bugy      13.11.2018 - 21:50:36 , level: 11, UP   NEW
Technicky kupujes zo siete ktora sa nepyta kde ktory elektron vznikol

000001010006353308518819085632860856356708563604085636070856365308563657085636610856371908564494085644990856450108564508
dd
 dd      13.11.2018 - 21:59:12 , level: 12, UP   NEW
to co dole - matchujes spotrebu danej vysky s konkretnym zdrojom.

000001010006353308518819085632860856356708563604085636070856365308563657085636610856371908564494085644990856450108564507
v92
 v92      13.11.2018 - 21:56:38 , level: 12, UP   NEW
ano na tejto urovni to nevies rozlisit aky source rozkmital elektrony, ale vies odobrat iba tolko zo siete kolko zeleny zdroj dodal.

aspon ja tomu tak chapem.