login::  password::




cwbe coordinatez:
21
8452883

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::46
total children::2
7 K

show[ 2 | 3] flat


moja dnešná inštalácia (povodne som ten rozbity globus chcela vyhodit, hadzala tam odpad, ale asi si ho necham a bude z toho inštalácia, snáď aj v nejakej galerii):

PIC_9491.JPG

dnes som vyhodila viacero kusov polystyrenu, a vcera vela smeti, plasty, papier, zmiesany odpad
je mi to luto, ano mohli by sme zit aj bez plastov, obalov a neviem coho...
a na druhej strane dufam, ze ten odpad je premena energie, ze sak to nejako zem znesie, ale...
ok, ryby a vtaky v mori, ktori zozeru plasty... to je smutne ale ved by stacilo vyrabat rozlozitelne obaly, nie nepouzivat obaly ale proste zmenit to z coho sa vyrabaju, nech sa vyrabaju z hub a konope, nech sa vyrabaju z bioodpadov, co ja viem... ale aky zmysel by malo keby sa par ludi teraz zobralo, ze oni nebudu kupovat veci v plaste ked 99% ludi tie obaly bude stale pouzivat...
viete ake je riesenie?
ja to viem!
mat vladu, ktora je ekologicky zamerana a prikaze podnikom a vsetkym vyrobcom pouzivat iba biodegradovatelne obaly. takze zmena nie je v tom, ze prestaneme pouzivat obaly, tak dodavatelom neformulujeme svoje poziadavky. svoje poziadavky musime formulovat vladam, ktore dokazu zakonmi usmernit system a trh. nas problem ani napr. v neetickom velkochove neni v primarnom uzivani zivocisnycvh vyrobkov, ale je to v sposobe chovu a jeho neregulaciam... zase keby tu bolo obcianske zdruzenie, strana, ktora dokaze dobre posobit na city ludi, verim, ze by to hned zregulovali, zakazali nezdrave a neeiticke chovy zvierat a chov by sa presunul do bio eko malych fariem, ludia by z toho prosperovali aj jednotlive ekonomiky statov. nas problem aj v plastoch aj v chove a dalsich neekologickych a neetickych oblastiach zivota ako napr. novodobe otrokarstvo je v korporatnom kapitalizme. zmenme system, vladu, zmenme zakony!

zacnime sa vyjadrovat, formulovat svoje poziadavky, lebo sloboda a moc slova je to co mame, davame tym najavo co chceme, na to sa zameriavaju ludia okolo, strany, vlady... tam je cesta. slovo bolo na pociatku a nie nahoda, tak neberte co davaju ale tvorte svojimi poziadavkami novy svet.


sorry ze bez diakritiky, nestiham ked mam flov

e: postupne sa dnes "nahodou" dostal do Zemokoša aj vesmir
PIC_9496.JPG




000000210845288308453122
L0bogo
 L0bogo      06.02.2018 - 13:33:11 , level: 1, UP   NEW
"riesenie je mat vladu, ktora je ekologicky zamerana" no to ti vyslo...
ukaz mi jednu taku osvietenu vladu na celej zemeguli.
pridavam sa k mirexovi, zacat treba od seba. jediny ucinny volebny prostriedok su tvoje peniaze, pripadne tvoj cas.

00000021084528830845312208453298
DFH
 DFH      06.02.2018 - 18:17:43 , level: 2, UP   NEW
jedna taka osvietena vlada je v Butháne

0000002108452883084531220845329808453448
L0bogo
 L0bogo      07.02.2018 - 01:35:40 , level: 3, UP   NEW
In South Asia, Bhutan ranks first in economic freedom, ease of doing business, and peace; second in per capita income; and is the least corrupt country as of 2016. However, Bhutan continues to be a least developed country.

Zaujimave.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bhutan

00000021084528830845312208453254
ametyst
 ametyst      06.02.2018 - 17:10:11 (modif: 06.02.2018 - 17:10:55), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
a ked hovoris ako terba zacinat od seba, ako ty zacinas od seba? zacinas od seba ked ti v lekarni nedaju dobry produkt?

0000002108452883084531220845325408453436
L0bogo
 L0bogo      07.02.2018 - 00:45:42 , level: 3, UP   NEW
zero waste napr.

to neviem, nechodim do lekarne.

000000210845288308453122084532540845343608453640
ametyst
 ametyst      07.02.2018 - 13:09:32 (modif: 07.02.2018 - 13:26:33), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ty davas zero waste, to ti mam akoze verit???
tak ale snad sa zaujimas o to ako funguje farmabiznis...ze primarne nevyraba lieky ktore su pre ludi na instantne vyliecenie, aj keby mohli...
a ked chces nejaky lepsi liek brutal vela si priplatis, ale ked to niekto potrebuje urobi to, a neviem co je v tomto systeme, ze clovek ma zacat sam od seba, ked je zavysli na tom ako funguju lekarne...
jedine co moze je sirit osvetu, ze chce kvalitne pripravky, ze tie a tie su nekvalitne a podobne.
alebo co je v tomto pripade sam od seba? ma sa vhlbit do seba kde problem vznikol v jeho psychike a pit bylinne odvary? vies, casto krat to nevychadza a naco platime zdravotne aby bola veda v tomto smere nanic?
tu ide o komplexne riesenia a poziadavky ludi, nie byt ticho a ist si po svojom. len ti ilustrujem ako ten system "zacni od seba" zlyhava a ze nasou nadejou a snahou vsetkych ludi musia byt osvietene vlady...je mi jedno ze doteraz to tak nebolo, asi to bolo aj zrkadlom ludi, ze sa moc nesnazili... ale mozeme sa snazit, to ze tu par trollov pise ako je nanic sa snazit a ze pisem nanic neprehlusi to ze hovorim pravdu. problemom su submisivny ludia co si kazdy vo svojom hlada svoje cesticky... ale na to aby sme boli spolocnost hodna aj objavovania vesmiru sa musime spojit a mat vela veci spolocnych, a oni su, len su tu aj ludia co budu stale negovat a prave ich hlasy musi ta dobra vacasina co vie co chce prehlusit. to je ako ked sa nieco rodi a stale do toho nejake problemy aby to odradilo ostatnych pozriet sa co sa rodi, alebo ked buddha dosahoval osvietenie tiez bol demon najsilnejsi. takze tieto protihlasy co sa tu objavili su len trollovia, nemozu odradit ludi ktori vedia kde je pravda.

00000021084528830845312208453254084534360845364008457890
L0bogo
 L0bogo      16.02.2018 - 15:44:19 [1K] , level: 5, UP   NEW
pozri, ver si comu chces.
stazovat sa na system a liat do neho peniaze nie je z mojho pohladu inteligentny pristup.
nezabudaj, ze vsetky peniaze co vlada ma, ma od nas. osvietenie pride ked ludia preberu zodpovednost za vlastny zivot do vlastnych ruk a prestanu sa nechat okradat a ovladat.

00000021084528830845312208453151
ametyst
 ametyst      06.02.2018 - 14:01:52 , level: 2, UP   NEW
takze ludia nevolia vlady, vlady nepocuvaju co ludia chcu? podla teba neni problem ze politici malo pocuju ludi hej? vsetky revolucie boli nanic hej?

0000002108452883084531220845315108453437
L0bogo
 L0bogo      07.02.2018 - 00:50:29 , level: 3, UP   NEW
vlady ojebavaju ludi od nepamati. Ano, zial sa da konstatovat, ze revolucie boli nanic. Zmenila sa forma, ale vlada okrada ludi dalej. Na psychiku otrokov je to ale blahodarne posobiace placebo.

000000210845288308453122084531510845343708453647
ametyst
 ametyst      07.02.2018 - 13:16:14 (modif: 07.02.2018 - 13:16:55), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ja viem ako to je, ale tie otazky su postavene tak ako by to malo byt... teda zamyslime sa co chceme a neprijimajme to co je. samostatni jedinci - par ludi, co len trochu zmenia svoje navyky nezmenia tu ozrutu hore, a ja pisem o zmene tej ozruty, tak mi tu nedavaj ze si mam zacat nakupovat vo svojich vrecuskach len.

00000021084528830845312208453151084534370845364708453661
dobso
 dobso      07.02.2018 - 13:39:10 , level: 5, UP   NEW
Nemyslim si, ze niekto z nich naozaj veri ze tym zachrani planetu, imho je to jedna z dvoch moznosti:

1. v zmysle reklamneho sloganu "bud egologicky" (reklama na platenu tasku propagovanu velkym nakupnym centrom aka centrom konzumu). Styl ci falosne vyvinenie sa, je to jedno..
2. chcu byt stastni a tak sa chcu vymanit z tej masy zrutov zbytocnosti, naucili sa vnimat skutocnu krasu.

Vedia ze to nepomoze. Prva cast to ignoruje a vytesnuje, druha cast to neignoruje a tiez to vytesnuje. Samozrejme ze v globale pomoze iba regulacia. Zla zla regulacia. Lebo nas ochvilu bude 10 miliard.

Imho tak do roku 2030 nebudu plasty, ktore sa nedaju ekonomicky zhodnotit viackrat, vobec dostupne. Dnes vsak zijeme v takej pohnutej dobe - v obchode napriklad neuvidis napoj vo vratnej flasi, ktori je za akciovu cenu. Vyrobcovia robia co sa da, aby presvedcili pivarov, ze pivo z plechovky je okej, aj ked je to asi najneekologickejsi obal na svete a ma svoje opodstatnenie ked si to pivo beries neviem kam. Oni proste nechcu riesit vratne flase, je to robota, naklady, oni potrebuju aby to bolo pre konzumenta jednoduche, jebne to do kosa a vybavene ide pre dalsie.
Ale ta regulacia u nas pride. Z EU. Moc to vsak nepomoze, lebo zvysok sveta si bude robit co chce aj tak, a tiez - lebo EU vyprodukuje tych odpadov nasobne viac ako hocikde inde. A aj ta recyklacia je dost kruto energeticky narocna, a energie pochadzaju zo zeme, a na tej zemi predtym nez ju rozjebu rastol strom a na nom zila vevericka, atd atd...

Mne na konci dna ten konzum nepride az tak hrozny, co mi hrozne pride je ze mnoho ludi uz davno stratilo, alebo ani nikdy nenaslo tu schopnost tesit sa z naozajstnej krasy, ktora rastie sama. To im raz moze velmi chybat. Velmi chybat. :)

0000002108452883084531220845315108453437084536470845366108453683
ametyst
 ametyst      07.02.2018 - 14:05:50 (modif: 07.02.2018 - 14:11:51), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ano mozem sa tesit z naozajstnej krasy ale nezabudam na tie ryby a vtaky ktore ziju v bolestiach az kym nezdochnu z plastov v crevach. regulacia by mala obsahovat uplne zakazanie plastov, lebo nikdy nevies ci to dotycny vyhodi kam patri alebo len tak von...
teda plasty mozu byt pouzivane na nejake vyrobky ako je nabytok a podobne ale nie na veci ktore su urcene primarne na vyhodenie. to je take tazke toto jednym odhlasovanim v EU urobit? ved EU moze byt jedno ze firmy trochu zvysia naklady, casom sa to vyrovna povodnej cene plastovych obalov, lebo vytazit ropu alebo pestovat huby bude to iste.
tie technologie na vyrobu uz su, staci len prevziat a nie len hipsterske firmicky a obchodiky ale fakt ze regulacia, lebo sme jedna planeta a nedelime sa na hipsterov a nehipsterov :P
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210784314000436
neviem ako na to pritlacit, nejake organizacie by mali viac vyjednavat s EU a vladami. tu je aspon peticia https://www.greenpeace.org/archive-international/en/campaigns/detox/what-you-can-do/No-Plastic/

000000210845288308453122084531510845343708453647084536610845368308453699
dobso
 dobso      07.02.2018 - 14:17:58 , level: 7, UP   NEW
oni to urobia, ale tak v roku 2030, nech sa na to firmy a trh pripravi. Keby to spravili zajtra, tak sa EU asi rozpadne, kvoli chipsom.

00000021084528830845312208453151084534370845364708453661084536830845369908453703
ametyst
 ametyst      07.02.2018 - 14:25:36 (modif: 07.02.2018 - 14:25:49), level: 8, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
nechapem preco je treba este 10 rokov len kvoli obalom, ked vyskum a pokrok bude takto dlho trvat tak si skor zem a samych seba znicime

000000210845288308452920
mirex
 mirex      06.02.2018 - 07:51:06 (modif: 06.02.2018 - 07:52:52), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
>> je mi to luto, ano mohli by sme zit aj bez plastov, obalov

Ano, a mohla by si tak zit uz teraz. Ale je to namahave, musela by si hladat taketo produkty, platit za ne viac (ano tie su drahsie).

>> vyrabat rozlozitelne obaly, nie nepouzivat obaly ale proste zmenit to z coho sa vyrabaju

Myslis ze kupis napoj v rozlozitelnom obale? Tazko. Ale kupis ho v skle, to je celkom dobre recyklovatelne. Zacni od seba.

Chipsy v bio-degradovatelnom obale. Mohla by si ich kupovat, mohla by si ich distribuovat na Slovensko.
https://www.alibaba.com/showroom/biodegradable-potato-chips-packaging.html

>> nas problem ... je v korporatnom kapitalizme
Toto prosim rozved, ako suvisia plasty a chovy s korporatnym kapitalizmom? Myslis ze plasty a neeticky chov je iba v statoch s kapitalizmom? Pokial si dobre pamatam tak to tu bolo aj za socializmu. A je to aj v statoch kde maju totalitne rezimy. Takze tam asi nebde suvis. Mimochodom, v nasom korporatnom kapitalizme funguje aj eticky chov a recyklovatelne obaly. Mame tu ale volnost, ludia si mozu vybrat co kupia.

Pozoruj seba, Co si si vybrala ty?

>> mat vladu
Budes ju mat iba ak takuto stranu zalozis. sama od seba nevznikne.

00000021084528830845292008453156
ametyst
 ametyst      06.02.2018 - 14:19:19 , level: 2, UP   NEW
korporatny kapitalizmus preto lebo sa viac pozera na kvantitu ako kvalitu a ekologiu, ano aj v totalitnych rezimoch a v socializme boli plasty, ale to bol aj cas kedy nad tym ludia este malo rozmyslali, vsade su ludia ktorym nezalezi na ekologii. ja hovorim ze treba urobit taku vladu aby bola vsetko....
zacat od seba nestaci, treba formulovat co chceme, len zakony to mozu zmenit, uz som pisala ze ked sa ja rozhodnem nejest maso a kupovat obaly rozlozitelne tak 99% ludi nebude, ale tiez vedia ze cesta je ekologickejsia, len sa nechcu vzdat svojich navykov.
ty tu davas rady ale pozrela by som sa ako ty zijes ci zijes tak ako radis, inac su tvoje reci nanic.naco tu je vlada ked nas nepocuva? to potom mozem neplatit dane ked mi je nahovno. napr. ou vlk a dalsi dosiahli zmeny vdaka slovam, vdaka pisaniu kompetentnym a robenie petiicii a akcii pre ludi. zacat o seba znamena sirit co chcem, nie sa spravat akoby to uz bolo a nic nesirit. nikto so titozto ani nepovsimne ze ja z toho 1% som si kupila ekoobal ale vsimnu si ked napisem ako sa mi nepacia plastove a neviem este co vsetko a poslu to dalej. ale prave toto nikto nerobi! nikto nezdiela moje linky na facebooku aj ked vedia ze to je pravda, ani tu na kybci sa skoro nikto ku mne nepostavi a nebudu to sirit dalej iba ma spindaju ze sak rob to sama. lenze jeden za vsetkych vsetci za jedneho nefunguje, takze serem vam na take rob to sama.
naco je ta nova strana Progresivne slovensko? Pisu ze su ekologicky, ale este nepriniesli odpovede a temy v com a ako, mohli by napr. konkretizovat ako ja, urobime zakony ktore zakazu plasty, palenie uhlia a pod... aj v inych statoch vzislo toto od vlady, neviem ci ludia ako ty nesleduju dianie vo svete a maju len ten svoj opozitny slovensky mozocek, ale napr. tusim vo francuzsku zakazali plastove tasky... takze sa pozeraj kde to vznika, ze to musi ist zhora a zdola sa da pisat a hovorit, ale nikdy nepresvedcis tych 99% ludi aby nekupovali plasty, nechodli na ropu, neotrocili, neplatitli dane, lebo oni su zacleneni aj ked tuzia po zmene, nemozu si ju dovolit.

0000002108452883084529200845315608459336
mofo
 mofo      20.02.2018 - 16:34:39 , level: 3, UP   NEW
Ja som odpozoroval taky opakujuci sa pattern.

1. Ty nieco napises a skritizujes vsetkych naokolo = spolocnost za to ze nieco robi.
2. Niekto Ti napise ze ved dobre, a preco teda nejdes prikladom a nerobis to inak.
3. Ty zautocis a zacnes argumentovat ze preco tak nezije dany clovek.

Toto Ti pride normalne? Este aj fakt ze nevies zit bez masa si obhajis tym ze to tak robi vacsina a keby si ty prestala tak sa nic nezmeni.

Naco vlastne vobec pises tieto veci?
Nedokazes zmenit ani samu seba, ale pritom tak strasne chces menit vsetkych naokolo!

000000210845288308452920084531560845933608459729
ametyst
 ametyst      21.02.2018 - 13:17:11 (modif: 21.02.2018 - 13:39:38), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ja si nic neobhajujem, len pisem ze ked chceme pouzivat tie iste produkty mali by ich ekologiu riesit vlady.
no a dpc, cele to vzniklo z tej instalacie ktora vznikla nahodou, najprv umenie, potom zamyslenie, nebolo to hned ze teraz koncim so sposobom zivota ako doteraz lebo som urobila instalaciu, ktora ma k tomu vedie ale ze co by sa dalo na temu povedat a zmenit v sirsom meritku vdaka zakonom. vobec neuvazujem tym pop stylom na kyberii ze najprv musim byt ja vzorom, ani iny clovek co je vzorom neni pre mna vzorom, proste zacinam s temami kde ich vidim komplexne a globalne, nesudim jednotlivcov ale cele systemy o ktorych zmenu sa mozu pricinit vlady, ved na to ich mame, ked je podla teba vsetko na jednotlivcoch tak naco mame vladu a vsetky tie statne organizacie, ved kazdy ma byt prikladom podla teba, urcite keby bol kazdy prikladom nebola by tu ziadna kriminalna cinnost a pod. ze, kde zijes?
a tema sa odvijala aj v rovine ze ked niekto radi byt skor prikladom a moc nie je prikladom, alebo mna neispiruje byt ako on, tak preco to mam riesit. si tu na kybci honkate ega kto je akym prikladom a uplne zabudate na celok, na cely system, hlavne ze vy si pre seba nieco dokazete a jebat ostatnych ved maju byt ako my, a tomu sa povie hnusne ego ked vsetci maju byt podla vzoru inych a je jedno ake maju k tomu podmienky, proste kazdy sa ma neviem ako premahat len aby bol v spolocnosti brany ako uzasny.

00000021084528830845292008453156084593360845972908459758
mofo
 mofo      21.02.2018 - 13:46:03 , level: 5, UP   NEW
Jasne, hlavne nech to riesi vlada, len aby si nemusela ty. Chapem

0000002108452883084529200845315608459336084597290845975808459762
miloxe
 miloxe      21.02.2018 - 14:01:00 , level: 6, UP   NEW
Ale veď má pravdu. Ísť príkladom v týchto veciach znamená v mnohých prípadoch byť v značnej ekonomickej nevýhode voči väčšine.

Napríklad eko friendly čistiace prostriedky bývajú násobne drahšie od obyčajných. Vegetariánstvo vyžaduje investovať viac času a peňazí do prípravy/zháňania jedla. Podobne minimalizácia spotreby plastov...

000000210845288308452920084531560845933608459729084597580845976208459799
mofo
 mofo      21.02.2018 - 15:21:04 , level: 7, UP   NEW
Jaj, cize vy by ste chceli zmenu, ale bez akejkolvek obety. Chapem. A v obchodoch eko obaly za rovnaku cenu ofc. Ludia si ich potom dobrovolne kupia.

Vymyslene to mate super! Dobry plan.

Tak uz len napiste ked to bude, aby som vedel.

00000021084528830845292008453156084593360845972908459758084597620845979908459828
miloxe
 miloxe      21.02.2018 - 15:55:33 , level: 8, UP   NEW
Chcel som tým povedať, že rozumiem tomu čo píše ametyst a že jej v niečom dávam za pravdu.

Ja osobne už žiadne boje o zmenu nepodnikám, zmúdrel som a môj čas radšej ako recyklovaniu venujem rodine.

Aj tak si myslím, že moja uhlíková stopa je aj tak stále menšia ako Tvoja, akurát sa mi posunuli priority.

A aký je Tvoj plán, mofo?

Jo a btw, pred nedávnom tu prebehla debata o tom aké je úžasné platiť dane, tak neviem prečo by malo byť čudné žiadať od vlády aby prijímala ekologické zákony...

0000002108452883084529200845315608459336084597290845975808459762084597990845982808459835
mofo
 mofo      21.02.2018 - 16:11:31 , level: 9, UP   NEW
>> Chcel som tým povedať, že rozumiem tomu čo píše ametyst a že jej v niečom dávam za pravdu.
Ja som nikde nespochybnil to ze by sme nemali byt viac setrnejsi k planete a okoliu. Plne suhlasim s tym ze to ako fungujeme teraz nieje udrzatelne. Na druhu stranu ale nechapem preco sem pride a zacne picovat do ludi ze nic nerobia - ved ona sama nepohla ani prstom

>> Nejdem si merat cikulu v tom co robim. Ale zijem v krajine ktora ma dost slusne riesenu recyklaciu a ten system sa snazime vyuzivat ako len ide. Po tolkych rokoch mam vzdy traumu ked som napriklad na slovensku a musim do smetiaka zahodit plechovku, alebo flasu.

>> Aj tak si myslím, že moja uhlíková stopa je aj tak stále menšia ako Tvoja, akurát sa mi posunuli priority.
Suhlasim, moja uhlikova stopa je urcite vysoka - kvoli praci

>> A aký je Tvoj plán, mofo?
Plan k comu? Najblizsie mam meeting o 6tej, zajtra stretko u klienta v centra a v piatok sa planujem vyjebat na robotu a ist lyzovat (home office ofc). Mam plany aj na dlsie ale neviem co Ta zaujima

>> neviem prečo by malo byť čudné žiadať od vlády aby prijímala ekologické zákony...
A spochybnil som ja niekde ze toto je cudne? Ved ja nic take netvrdim. Ja tu hintomu tupelu len nastavujem zrkadlo. Ak chce picovat do inych ze nic nerobia, nech zacne u seba... simple

000000210845288308452920084531560845933608459729084597580845976208459799084598280845983508459950
miloxe
 miloxe      21.02.2018 - 22:10:19 , level: 10, UP   NEW
Takže keď to zhrniem, vlastne súhlasíš s tým čo tvrdí ale prišiel si jej nadávať za to, že kritizuje iných.

00000021084528830845292008453156084593360845972908459758084597620845979908459828084598350845995008459965
mofo
 mofo      21.02.2018 - 22:19:02 , level: 11, UP   NEW
Nie

Nesuhlasim s tym ako komunikuje tie temy. Ake ma hlupe nazory, a ako nedokaze v diskusii prijat iny nazor. A navyse este samozrejme to ze obvinuje inych za nejaky stav ale sama u seba ma hned vyhovorku - ona nemoze lebo ved co ona sama zmeni:)

0000002108452883084529200845315608459336084597290845975808459762084597990845982808459835084599500845996508459988
miloxe
 miloxe      21.02.2018 - 22:42:02 , level: 12, UP   NEW
Určite nie? Veď si to pred chvíľou napísal.

"Ja som nikde nespochybnil to ze by sme nemali byt viac setrnejsi k planete a okoliu. Plne suhlasim s tym ze to ako fungujeme teraz nieje udrzatelne."

Presne o tom je tento blog.

000000210845288308452920084531560845933608459729084597580845976208459799084598280845983508459950084599650845998808460016
mofo
 mofo      22.02.2018 - 00:19:32 , level: 13, UP   NEW
Urcite ano a mozem to zopakovat.
Trepe hluposti, obvinuje vsetkych, vie riesenie (no shit sherlock - kym ho nenapisala tak sme ho nevedeli) len ho nikto nechce pouzit (cim to asi bude?).
Proste su to dristy. Prisla s dristami na diskusny server, nedokazala ich obhajit a skoncilo to. Viem ze Ti jej je luto s chces byt mily, ale ludia si proste zasluzia spatnu vazbu.

00000021084528830845292008453156084593360845972908459758084597620845979908459828084598350845995008459965084599880846001608460112
miloxe
 miloxe      22.02.2018 - 10:39:39 , level: 14, UP   NEW
Takže nadávaním bojuješ za lepší internet?

0000002108452883084529200845315608459336084597290845975808459762084597990845982808459835084599500845996508459988084600160846011208460252
mofo
 mofo      22.02.2018 - 14:13:04 , level: 15, UP   NEW
ano

0000002108452883084529200845315608453162
mirex
 mirex      06.02.2018 - 14:40:19 (modif: 06.02.2018 - 14:52:08), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
>> korporatny kapitalizmus preto lebo sa viac pozera na kvantitu ako kvalitu a ekologiu
To je iba tvoje tvrdenie, na ktore nemas dokaz.

>> naco tu je vlada ked nas nepocuva?
koho 'nas'? Ved vacsina ludi chce obaly a plasty, a vlada robi to co chce vacsina...

>> nikto nezdiela moje linky na facebooku aj ked vedia ze to je pravda
tak asi si nemyslia ze je to pravda, alebo sa im to nepaci

>> ani tu na kybci sa skoro nikto ku mne nepostavi a nebudu to sirit
Za mna: nepostavim sa k tebe lebo polovica tvojich nazorov a vyziev je 'mimo'. Zle, vymyslene, nefunkcne, prekonane. Napriklad to k comu teraz vyzyvas je nerealne. Nerobis zbierku podpisov, nerobis peticiu, robis iba prazdnu vyzvu. A pritom existuju organizacie s podobnym zamerom ku ktorym sa mozes pridat.

>> naco je ta nova strana Progresivne slovensko? Pisu ze su ekologicky, ale este nepriniesli odpovede a temy v com a ako, mohli by napr. konkretizovat ako ja, urobime zakony ktore zakazu plasty, palenie uhlia a pod...
Existuje tisicka tem ktore treba na Slovensku spravit. Preco ocakavas ze vsetko budu mat hned spisane na webe?

A preco do niecoho chces nutit politicku stranu? Politicke strany sa bud volia, alebo zakladaju, tazko ich donutis. Na to treba peticie (vid vyssie), a lepsie bude ich nutit ked uz budu vo vlade, nie pred tym.

>> vo francuzsku zakazali plastove tasky...
Ano, a podobne aj v San Francisku. Tam idu zakazat aj plastove flasky na napoje.

Vo francuzsku najskor zaviedli poplatok za tie tasky, potom ich zakazali.

Vies v ktorej krajine tiez nedavno zaviedli poplatok za jednorazove tasky? Na Slovensku. Lebo EU.

>> neotrocili, neplatitli dane, lebo oni su zacleneni aj ked tuzia po zmene, nemozu si ju dovolit.
Tak tuto znova ulietas, o com teraz hovoris? Hovorili sme o ekologii. A dovolit si ju moze kazdy.

000000210845288308452920084531560845316208453171
mirex
 mirex      06.02.2018 - 14:59:27 , level: 4, UP   NEW
>> prazdna veta
No ale mas nejake solidne data na podporu tvojho tvrdenia?

>> paci sa im to ale slovaci su povacsine neaktivni a zvyknuti na svoj otrocki styl a moc sa nezapajat do zmeny, ty si prototyp toho takze tvoje komenty su nanic
Ako to ze som toho prototyp? Ved ja zijem ekologicky, podporujem ostatnych v ekologii a tiez sa zapajam do ekologickych hnuti ktore maju zmysel. Tvoja krystalova gula ma asi poruchu.

Heh, a naviac uz nemozem pod teba komentovat. Urazila si sa ked nemas argumenty?

Tak ti este pridam par optimistickych sprav, ak by si o nich nevedela:
V Coop Jednota su tasky spoplatnene uz ovela dlhsie. Myslia na ekologiu viac ako ostatne obchody.

"Európska smernica nariaďuje k roku 2019 znížiť počet tašiek na jedno použitie na 90 kusov na osobu na rok, v roku 2025 by na jedného človeka malo pripadať maximálne 40 tašiek za rok, uvádza agentúra ČTK."
Takze pridu dalsie obmedzenia na tasky.

00000021084528830845292008453156084531620845317108453178
ametyst
 ametyst      06.02.2018 - 15:06:53 , level: 5, UP   NEW
ved ty ani nevies najst a porovnat ceny nehnutelnosti tu a v europe, pritom ako som pisala jedine co nas od europy odlisuje su nasobne krat nizsie platy. tebe nejde o prava a zmenu ty si myslis ze za vsetko si moze clovek sam a v tom si egoista a pokrytec, nereagujem na teba uz.
ako vyzera tvoja ekologia v praxi a ako podporujes ostatnych( tak ze oz posles peniaze ale sam sa nezapajas? ok da sa ale ja tu pisem o priamom zapajani sa)? to je posledna otazocka.