login::  password::




cwbe coordinatez:
101
63539
63556
1122092
6886805

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::452
total children::21
8 K

show[ 2 | 3] flat


V prvom rade vdaka vsetkym kto odpovedali na otazku co som predvcerom polozil, ste fakt skveli...

Teraz by som sa rad opytal jednu otazku len pre otrlejsie, nekonformnejsie natury: moja draha sa vcera bavila s jednou Zenou z Bolivie ktora jej hovorila ze quechuanske Zeny po porode odpajaju od seba dieta POSTUPNYM ODHRYZNUTIM pupocnej snury (zmysel celej veci: aby bolo "odpojenie" co najpostupnejsie, najpovlovnejsie...)

Mate niekto s podobnym pristupom nejake skusenosti? Nejake argumenty "pre", nejake "proti"?

(ak sa nevyskytnu ziadne komplikacie tak rodit budeme v Geburtshause a tam nam myslim nieco take porodne baby v pohode dovolia...)




000001010006353900063556011220920688680506892003
eev
 eev      24.10.2012 - 22:16:14 [1K] , level: 1, UP   NEW
davam tu jeden rozhovor, viem, ze sa netyka tvojej otazky, ale diskusia sa ubrala takym smerom, ze to tu chcem dat.
cast 1: http://www.zenskekruhy.sk/tehulky/prirodzeny-porod/item/179
cast 2: http://www.zenskekruhy.sk/tehulky/prirodzeny-porod/item/180

jasne z rozhovoru vyplyva, odkial prichadza zmena - malokedy zhora. dolezitym clankom v zmene systemu su zeny - ano, zeny-laicky, ktore tlacia na vladu a na zdravotnikov a ziadaju zmenu. presne tie zeny ako mirka - laicka, ktora vdakabohu posuva ziskane informacie dalej, pomaha inym zenam a sama sa podiela na zmene systemu. bez takych zien ako mirka by dnes zeny mozno stale rodili na salach bez partnerov, nebol by roomin in a podobne. zmeny by prichadzali ovela pomalsie ak vobec, lebo zdravotnikom sa system menit nechce, meni sa tazko z tejto strany.

tiez sa prosim zamyslite, preco sa u nas robi vsteko to, co tam PA uvadza ako zbytocne a skodlive. je to naozaj v poriadku - to, ako sa dnes u nas rodi? je v poriadku to, ze zena nema moznost volby? ze system neponuka ziadnu alternativu - a to ani v nemocnici? ze zena musi lezat na chrbte a tlacit podla toho, ako na nu revu, rukou jej natahuju hradzu, sposobuju poranenia, ktore by inak zrejme nevznikli? je normalne, ze prve dotyky a minuty po porode patria lekarom a sestram? ze prvu noc dieta casto stravi mimo matky?

pokial vam tento system vyhovuje, tak je to v poriadku. ale je nas vela, naozaj velmi vela, co chceme zmenu a sme si vedome, ze zmena pride jedine tak, ze o nu budeme ziadat. ze budeme informovat zeny, aby vedeli, ake maju prava a moznosti. ze budeme my, zeny, medzi sebou sirit informacie o tom, co je prospesne a co nie, lebo odborna verejnost bohuzial u nas objektivne informacie vacsinou nepodava. nechceme, aby vsetky zeny teraz rodili prirodzene, na styroch a bez chcemie, a ani aby deti boli povinne s matkami - chceme, aby sme ale mali tu moznost, pokial o to mame zaujem a aby s nami jednal personal s respektom aj pri tychto nasich poziadavkach.

00000101000635390006355601122092068868050689200306895122
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      26.10.2012 - 23:56:37 , level: 2, UP   NEW
aaah, /tehulky/

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013
eev
 eev      24.10.2012 - 22:23:16 , level: 2, UP   NEW
a este jedna stranka, komu sa chce studovat: http://cord-clamping.com/

0000010100063539000635560112209206886805068920030689201306893247
xado
 xado      25.10.2012 - 17:06:21 [8K] , level: 3, UP   NEW
Ty VERIS ze informacie na tom webe ktoreho link si tu teraz pastla su spravne, ze je to tak? Opakujem ty VERIS, nevies to - lebo nemas vzdelanie aby si to vedela posudit spravne. Ale prides s tym ako prva, vykonas nejaku osvetovu AKCIU, to co spravi niekto iny (ako napr teraz ja) je iba REAKCIA na tvoju AKCIU ktorej VERIS. A staci ze hodim do googlu nieco v style "delayed cord clamping shows no clinical benefit" a hopla mam tu hafo opozitnych interpretacii... ja ale netvrdim ze mam PRAVDU a ze ty KLAMES... ja tvrdim ze ani ja ani ty nemame ako rozhodnut co z toho je pravda. Je to takto pochopitelne?
Rozdiel medzi nami dvoma je len v jedinom, ze ja sa nesnazim robit ziadnu osvetovu cinnost v temach u ktorych sa necitim byt dostatocne vzdelany na rozhodnutie ci neplacam NAHODOU nezmysly.
A chap ma spravne ze nehovorim o tom ze by som si myslel ze vsetko o com hovorite co sa tyka porodov/vakcin/vychovy deti/whatever... bolo ZLE, naopak... samozrejme ze kazdy ma pravo na vlastne rozhodnutie ako bude rodit/ci pichne dietatu vakcinu/ako ho bude vychovavat/whatever - ale bud si viete stanovit hranicu kam uz by nebolo vhodne zachadzat pri svojich radach mamickam, alebo prirodzene cakajte oponentov

posledne moje vyjadrenie k tomuto

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870
z
 z      26.10.2012 - 19:16:45 [4K] , level: 4, UP   NEW
akurat ze vy tu neoponujete, vy sa hrate na odbornikov na stanovenie hranice ze v com sa este moze radit mamickam a v com uz nie.
...

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013068932470689487006894881
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      26.10.2012 - 19:32:26 (modif: 26.10.2012 - 21:11:22) [1K] , level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ano a idealne by ludia bez dlhodobeho vzdelania a praxe v obore (ktore tiez nie su uplne spolahlive samozrejme) nemali radit vobec. Ak si neuvedomuju vlastne limity, tak im ich treba ukazat. A najhorsie je ze aj ked siria uplne bludy, nezmenia svoj nazor ani po strete s faktami a stale pisu to svoje. Bez akejkolvek zodpovednosti.
Konkretne teda id eev je uplne uzasny reprezentant tohto pristupu. Zrejme nie vsetko z toho co pise su uplne hluposti, ale mal by som dost problem verit kazdu dalsiu vetu cloveku ktory dokaze s vaznou tvarou napisat existuje homeopatia, ktora dokaze ovela viac ako vakciny a bez vedlajsich ucinkov.

0000010100063539000635560112209206886805068920030689201306893247068948700689488106895208
sementex
 sementex      27.10.2012 - 02:33:41 , level: 6, UP   NEW
hej, pretoze ludia s dlhodobym vzdelanim a praxou v obore radia - polozit na stol, vyviazat nohy, nastrihnut, zasit, prestrihnut snuru, odniest a krmit umelou vyzivou namiesto prirodzenej, vsak?

Clovek nemusi byt pekar, aby vedel posudit, ci je chlieb dobry..

Ja viem, ze niektore veci chlapi horsie chapu, kedze nerozumeju vazbe matky k dietatu. O porode nie som ochotna diskutovat so ziadnym muzom, pretoze ich nazor takisto nemoze byt dostatocne objektivny, pretoze nikdy porod neabsolvovali na vlastnom tele. Nerodila som na slovensku. Lebo koli takym kusom kokotov ako ty a ignorantom prirodzenych metod sa to tu normalne neda. Nehovorim, ze slovo eev je svate, ale nesuhlasim s nazorom, ze by sa nemala v tomto smere verejne vyjadrovat, aj keby slo len o jej osobny nazor. Moj osobny nazor je, ze medicina az prilis zasahuje do niecoho, co je prirodzene (napr ak pupocnu snuru neodstrihnes, sama zoschne a odpadne u vacsiny zivocichov, vratane cloveka). Mam rada medicinu, pokial sa zaobera anomaliami a poruchami prirodzenych procesov a komplikaciami ktore mozu pocas tehotenstva a porodu nastat. Ale robit z normalneho tehotenstva medicinsky pripad je totalna kravina! Bola by som rada, keby sa niektori lekari prestali hrat na bohov a prestali tvarit, ze su mudrejsi ako priroda a tisice rokov evolucie!

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806896580
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      28.10.2012 - 12:29:05 (modif: 28.10.2012 - 12:30:24), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
hmm,
1.) jedna vec je demokratickejsi pristup k medicine vs. priemyselny pristup mnohych lekarov.
to s tebou suhlasim
2.) druha vec je, ze "vies, ze niektore veci chlapi horsie chapu". to si vyprosujem.
3.) tretia vec je, ze tento flejm (moc detailne som ho nestudoval) nie je asi ani tak o porodnictve, ako o sposobe, akym sa za "alternativnu medicinu" casto argumentuje...a tiez o jeho vecnom nepriatelovi, homeopatii :)


000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895996
mofo
 mofo      27.10.2012 - 21:48:12 [1K] , level: 7, UP   NEW
seinfeld.gif

Pre mna rozhodne najlepsie je toto:
"Ale robit z normalneho tehotenstva medicinsky pripad je totalna kravina! Bola by som rada, keby sa niektori lekari prestali hrat na bohov a prestali tvarit, ze su mudrejsi ako priroda a tisice rokov evolucie!"

A este kokoti, ofc

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895630
441{outKasted}
 441{outKasted}      27.10.2012 - 15:54:12 (modif: 27.10.2012 - 16:48:13), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Klasicky kvazifeministicky sexizmus. Zaloz si sesterstvo, draha a na celo si nechaj vytetovat "Som matka, kto je viac?".

Chlapi dokazu porozumiet vazbe k dietatu. A su situacie, ked ich pohlad je lepsi a prospesnejsi pre dieta, tak im to laskavo umoznis.

Inak precenujes princip prirodzenosti, ale zjavne nie som prvy, co na to poukazuje.

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895238
emko
 emko      27.10.2012 - 09:30:37 , level: 7, UP   NEW
ono tiez ludia s dlhodobym vzdelanim a praxou v obore, ked zle poradia alebo nieco poseru pri vykone svojej prace, tak idu do base..

takze objektivita pri rozhovore o porodoch je podla teba zarucena, tym ze si niekto uz svoje dietko odrodil a inak nema co sa vyjadrovat?

takze vsetci, co sme sa tu odvazili oponovat, ze si id eev a id co maju davat bacha akou formou interpretuju a hadzu ostosest `odborne publikacie`,
tak sme kokoti, ktori (a to fakt neviem kde ste zobrali) ignoruju a odmietaju vsetko prirodzene?

akoze, modry konik suvix proti tomuto!

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013068932470689487006894881068952080689523806895300
sementex
 sementex      27.10.2012 - 10:46:47 [1K] , level: 8, UP   NEW
Vies mi vymenovat lekarov, ktori za svoj vykon (v uprimnom presvedceni, ze je dobry) sli do vazenia? lebo google mi vyplul len same pripady ohladne uplatkov a prace pod vplyvom alkoholu..

Chcem len upozornit, ze aj skutocne odborne publikacie by som brala s rezervou, pretoze aj k tomu, co sa robi na slovensku sa asi doslo nejakou odbornou publikaciou a preto lekari neakceptuju iny porod ako v lezi, aby sa nahodou nemuseli k svojej praci zohnut. Trvam na svojom nazore, ze pokial je porod prirodzeny a bez problemov, nema tam lekar co hladat!

Mam kamosku, ktora rodila chvilku po mne ale na slovensku a dopadla velmi zle a porod bol pre nu skor nocna mora. Zhodou okolnosti sme mali pocas rodenia velmi obdobny problem - zistili sme, ze v lezi sa tlacit neda. Zatial co u mna navrhli zmenu polohy, u nej zaviedli slovenske riesenie - nechali ju lezat (lebo to je cisto jej neschopnost, ked ho nevie vytlacit) a decko z nej proste vystrihali dvoma nastrihmi. Ak toto je podla teba normalne a zdrave riesenie, tak potom prosim, kludne si citaj svoje fakty a studie a posli svoju priatelku na porod k slovenskemu lekarovi. Budes mozno prekvapeny, ked vam to dojebe sexualny zivot, co v tych studiach uz asi nie je, ale mozno stoji za spomenutie, ake nasledky maju taketo nerozvazne zasahy.

Tvrdim, ze ak niekto svoje dieta odrodil, a pride sem a povie, mala som prirodzeny porod bez lekara, moje dieta bolo ihned prilozene a nechali sme dotepat pupocnu snuru, lebo si myslime, ze to je dobre, nedovolili sme po narodeni aplikovat ocne kvapky (a ani neskor nechybali) a dieta je kludne, lebo bolo cely cas s matkou a ma sa dobre, je zdrave, tak si myslim, ze stoji za uvazenie, co budes brat ako fakt. Co tak urobit si vlastnu statistiku, trebars aj tuto s kyberankami? (velka vacsina, ktore poznam taktiez siahla po alternative) Vadi mi, ako sa snazis ty ovplyvnovat ludi presne opacnym sposobom. Nastastie ja nie som taka tupota aby som si nestala za vlastnym nazorom a neurobila si po svojom.

A znova opakujem, s porodnikom/gynekologom by som sa o porode ochotna bavit nebola, prave rozsahom jeho zodpovednosti (ako si spominal, ze ho mozu zazalovat) sa casto uchyluje k niektorym nie nevyhnutnym zasahom "pre istotu".

Poznamky o modrom konikovi si strc do prdele, mne je pravdupovediac jedno, co si myslis, ja to mam za sebou a som so sposobom vykonania spokojna. Len mi je luto tych chudatok, ktore ani netusia, ako sa rodi inde a tento nehumanny a primitivny sposob povazuju za normalny alebo za obetu dietatu. A tie su prave ovplyvnene nazormi, ake mate vy dvaja. Hlavne sa mi nepaci, ako slovenski lekari zenam podstrkuju myslienku, ze su neschopne porodit dieta. Pretoze to NIE JE PRAVDA. Aj ked neboli lekari, ZENY RODILI. Urcite s vacsimi stratami, ale RODILI.

0000010100063539000635560112209206886805068920030689201306893247068948700689488106895208068952380689530006895959
zyn
 zyn      27.10.2012 - 21:22:54 (modif: 27.10.2012 - 21:27:11) [2K] , level: 9, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
tak napríklad nejaké rozhodnutia o dovolaní (množstevne zanedbateľná časť súdnych rozhodnutí ale tie sa publikujú online aspoň. stojí za to prečítať celé.):

3 Tdo 23/2012
http://www.supcourt.gov.sk/data/att/2899_subor.pdf

"Prečin usmrtenia podľa § 149 Tr. zák. predpokladá nedbanlivostné zavinenie vo vzťahu k smrteľnému následku, či už vo forme vedomej alebo nevedomej nedbanlivosti. Tak okresný ako ani krajský súd ustálenú nedbanlivostnú formu zavinenia vo svojich rozhodnutiach bližšie nešpecifikovali. Skutkové zistenia prvostupňového súdu vyjadrené v skutkovej vete rozsudku (zatiaľ sa nedotýkame jej úpravy v rozsudku odvolacieho súdu) pri konštatovanej príčinnej súvislosti medzi konaním obvineného a smrťou poškodeného zodpovedajú zavineniu vo forme vedomej nedbanlivosti podľa § 16 písm. a/ Tr. zák. Pri tejto forme zavinenia páchateľ vedel, že môže spôsobom uvedeným v Trestnom zákone porušiť, alebo ohroziť záujem chránený týmto zákonom, ale bez primeraných dôvodov sa spoliehal, že také porušenie alebo ohrozenie nespôsobí.

Pri posudzovaní „primeranosti dôvodov“ treba vychádzať z tých, z ktorých páchateľ spoliehal, že nespôsobí porušenie chráneného záujmu za stavu, ako sa javil páchateľovi z jeho znalosti, skúsenosti. Pokiaľ ale ide o posúdenie významu postrehnutých skutočností, či z nich plynú „primerané dôvody“, že následok nenastane, je nutné vychádzať z priemerného úsudku nezúčastneného pozorovateľa.

V danom prípade postrehnutými skutočnosťami sú tie, ktoré tvoria obsah „lekárskeho záznamu“ (poškodený neotváral oči, nebol s ním žiaden verbálny kontakt, nemal žiadnu motoriku), ale i charakter terénu pred obchodom, kde poškodený ležal a príznaky výrazného požitia alkoholu. (Príznaky postrehnuteľné aj nezúčastnenému pozorovateľovi). „Spracovanie“ týchto informácií obvineným cez „filter“ jeho odborných medicínskych znalostí vyústilo do záveru, že primeraným opatrením bude odvoz poškodeného domov, vzhľadom na zistenú opilosť. Práve odborné znalosti obvineného MUDr. Š. mali tohto viesť k záveru, že poškodeného je potrebné dopraviť do nemocnice."

3 Tdo 15/2010
http://www.supcourt.gov.sk/data/att/22140_subor.pdf

"Rozsudkom Okresného súdu Trenčín z 3. júna 2008, sp. zn. 3T 89/2005, bol
obžalovaný MUDr. K. J. uznaný za vinného zo spáchania trestného činu ublíženia na zdraví podľa 224 ods. 1, ods. 2 Tr. zák. v podstate na tom skutkovom základe, že napriek ukončenému vysokoškolskému vzdelaniu v odbore medicína a lekárskej praxi od 8. augusta 2002 do 21. júna 2003 neposkytol pacientke E. P. trpiacej onkologickým ochorením (zhubný nádor ľavého prsníka) odbornú lekársku pomoc a starostlivosť lege artis, ani uvedené zhubné ochorenie nehlásil príslušnému oddeleniu klinickej onkológie, pacientku v tomto období opakovane vo svojej ordinácii v T. vyšetroval a poskytoval jej svoju subjektívnu liečbu onkologického ochorenia, a to aj napriek tomu, že nemal na liečenie onkologicky chorej pacientky odbornú lekársku spôsobilosť a príslušnú atestáciu, pričom vykonával lekársku prax v rozpore s jeho špecializáciou všeobecného lekára, v dôsledku čoho došlo ku zhoršeniu zdravotného stavu pacientky, ktorej ochorenie generalizovalo a následkom toho 21. júna 2003 v nemocnici zomrela."

---> tu bolo dovolanie úspešné, NS vrátil vec prvostupňovému súdu k novému jednaniu. dovodom bolo, o. i. že:

"Obvinený bol pôvodne zapísaný v registri lekárov a bol aj členom slovenskej lekárskej komory, ale v roku 1996 bol z tejto podmienečne vylúčený a následne po nesplnení požiadaviek bol v roku 1999 z nej vylúčený, a tým aj bol vypustený z registra lekárov. Je možné teda konštatovať, že od roku 1999 obvinený nebol oprávnený vykonávať povolanie lekára v zmysle platného zákona, a preto nie je akceptovateľný záver, že k smrti poškodenej v rozhodovanej veci došlo aj v dôsledku porušenia dôležitej povinnosti vyplývajúcej obvinenému z jeho povolania. Nie je možné akceptovať závery okresného a krajského súdu, že napriek vylúčeniu obvineného z lekárskej komory tento aj naďalej vykonával činnosť lekára; v jeho postavení išlo o činnosť neregulovanú právnym predpisom."

olala, aký obrat. stačí sa obrátiť na správnu vieru a nebyť v komore a zodpovednosť už nenesieš. v momente keď porodné asistentky budú mať právom priznanú zodpovednosť za pochybenie pri samostatnom vedení porodu v rovnakej miere ako lekári, budem v pohodičke s tým aby ich samostatne viedli. dnes zodpovednosť v čechách aj na slovensku nese za celý tím lekár.

0000010100063539000635560112209206886805068920030689201306893247068948700689488106895208068952380689530006895326
emko
 emko      27.10.2012 - 11:10:06 , level: 9, UP   NEW
tak v prvom rade,
ja som zena ;)
mam za sebou uz par tehotenstiev a jeden porod,
a kupodivu sm v pohode, aj moj sexualny zivot, dik za obavy ;)

hej, ty mas kamosku? ja mam tiez par kamosiek s nejakymi skusenostami ako kazdy,
to mi pride v tejto debate uz naozaj zbytocne, lebo sa bavime o principe..

Trvas na svojom nazore, ze pokial je porod prirodzeny a bez problemov, nema tam lekar co hladat!
wau, ok a teda kto ma urcit, ci je ten porod prirodzeny?

A zase sme u zasadneho omylu, na com cela tato blbost vznikla:
Ja NETVRDIM ze mam nejaku cestu ktora je spravna,
ja chcem ale vediet, na com ta cesta, ktoru tu propaguju eev a mirka, je podlozena? pretoze sa odvolavaju, ze je podlozena na odbornych publikaciach a serioznych medzinarodnych vedeckych zdrojoch

takze ked mi niekto povie, ze nedotepanie pupocnika pri porode mojho dietata mu sposobi dozivotne nasledky, tak chcem vediet preco
(hlavne ak pripojena publikacia take nic nehovori)

plus sme mimo hranice, ze tu na kybci si nejaka mamina povie vo fore svoj nazor, ale oni ako zdruzenie svoje myslienky verejne propaguju

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895238068953000689532606895497
sementex
 sementex      27.10.2012 - 13:48:47 , level: 10, UP   NEW
Prirodzenost a bezproblemovost urcuje to, akosa dana matka citi, pripadne vysetrenia vykonane porodnou asistentkou. Tento model porodnych oddeleni len s jednym sluzbukonajucim lekarom je napr v rakusku a viacerych inych statoch celkom bezny a funguje uz roky. tak snad ti nieco neuniklo z tvojich rozsiahlych vedomosti a skusenosti ;)

Smiem sa teda spytat na tvoju skusenost?

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013068932470689487006894881068952080689523806895300068953260689549706895529
emko
 emko      27.10.2012 - 14:17:57 [1K] , level: 11, UP   NEW
porodna asistentka, pokial viem, je odborny kvalifikovany personal:
Porodní asistentka je zdravotnický pracovník. Dnes v praxi neexistuje v podstatě žádná porodní asistentka, která by měla nižší než dvouleté pomaturitní studium, úzce zaměřené na péči o ženu a dítě, zejména v období těhotenství, porodu a období šestinedělí. Dnes se vzdělávají výhradně na vysokých školách. Mají zákonem a vyhláškou zcela přesně dané kompetence a z nich vyplývá i ABSOLUTNÍ OSOBNÍ ZODPOVĚDNOST za poskytovanou péči.

a na aku skusenost sa pytas moju osobnu?
o svojom porode som tu uz verejne pisala..
ale hlavne, nemyslim, ze je to v tejto diskusii relevantne

opakujem znovu:
ide tu o princip,
ak niekto verejne propaguje myslienky a podklada ich odbornymi publikaciami, nemal by zavadzat a emocne vydierat
a hlavne, ak sa najdu oponenti, ktori upozornia na nelogiku ich interpretacie a prilozenej citacie, tak ich netreba postulovat ako KUS KOKOTOV!

0000010100063539000635560112209206886805068920030689201306893247068948700689488106895208068952380689530006895326068954970689552906895670
sementex
 sementex      27.10.2012 - 16:27:42 , level: 12, UP   NEW
Nikto netvrdi, ze duly nie su zdravotnicky,ale naspat k tvojim povodnym blabolom o zodpovednosti, mas nejaky konkretny priklad toho lekara, ktory siel do vazenia, lebo vykonaval svoju pracu s dobrym umyslom vramci svojich vedomosti?

Aby si bola v obraze, lekarov,si velmi vazim, ked su potrebni, povazujem ich za velmi dolezitych, len mi vadi ze per default zasahuju do niecoho, kde ich netreba.

Taktiez nepatrim do kruhu feministiek, som dost empaticka na to, aby som vedela, ze to ako otcovia a zivitelia rodiny nemaju lahke a velmi si vazim svojho partnera za to, ze pre nas zahadzuje cast svojho zivota,aby sme mali z coho zit ale.. Emocionalnu vazbu aku ma matka s dietatom uznaj, ze muz nemoze nadobudnut.

A tazko uznam za pravdu lekarom, ktori tvrdia, ze sa nieco neda prirodzene, ak som to vyskusala a zistila, ze sa to da. Mam znamu, ktora porodila 5 kilove dieta bez nastrihu a len s minimalnym zranenim. Samozrejme, ze mala stastie, ze bola fyzicky sposobila porodit take dieta, ale chcem len vyjadrit, ze aj take nieco sa da. Staci si porovnat percentualnu mieru nastrihov na slovensku a v inych krajinach, napr v rakusku. Snad mi nechces tvrdit, ze tam sa zeny rodia s vacsimi rodidlami?? Len prave na to maju porodne asistentky, aby pre zenu urobili maximum, ci uz masazou, alebo inymiim dostupnymi prostriedkami a metodami. Lekar by toto vsetko nerobil, pretoze to je prenho podradna praca a navyse ma poruke noz a navyse je v hre aj riziko natrhnutia a ta jeho obrovska zodpovednost, ktora je casto skor na pritaz ako osozna.

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895238068953000689532606895497068955290689567006895677
emko
 emko      27.10.2012 - 16:35:25 , level: 13, UP   NEW
tak v prvom rade
ty vstupis do debaty a rovno nas odsudis, ze sme KOKOTI,
mne si povedala, ze si svoje poznamky mozem strcit do prdele
a ze ta nezaujima, co si myslim

plus odbiehas od hlavnej temy, co je:
ak sa niekto odvolava na odborne publikacie, mal by ich adekvatne interpretovat a ak ho niekto upozorni, ze interpretacia nie je spravna, tak tu nebude za kokota, ako si to ty zhrnula v svojej prvej reakcii

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013068932470689487006894881068952080689523806895300068953260689549706895529068956700689567706895693
sementex
 sementex      27.10.2012 - 16:54:56 , level: 14, UP   NEW
uz v dvoch prispevkoch som sa ta na nieco pytala a este som nedostala odpoved. Kde su teda tie tvoje fakty? Stale utocis na tu istu a jednu vec, namiesto odpovedania na moju otazku. Ked teda nechces diskutovat, tak nediskutuj. Ale ked vyhlasujes, ako lekari mozu ist do vazenia za vykon svojej prace, tak mi ukaz konkretny priklad!

Lebo takisto aj ja mozem ist do vazenia, ked zanedbam starostlivost o svoje dieta a nieco sa mu stane, proste maloco sa da bez zodpovednosti, tak neviem preco jednu povysujes nad vsetky ostatne.

0000010100063539000635560112209206886805068920030689201306893247068948700689488106895208068952380689530006895326068954970689552906895670068956770689569306895720
emko
 emko      27.10.2012 - 17:12:27 , level: 15, UP   NEW
s tebou sa fakt krasne diskutuje :)
najprv mi vynadas, potom povies, ze ta moje nazory nezaujimaju a teraz neustale odbacas od temy..

aby som si usetrila cas s googlenim a hladanim konkretneho prikladu, este raz sa spytam:

Lekar je zodpovedny za pacienta..
PA je zodpovedna za asistenciu pri porode...
AK sa nieco stane s pacientom (smrt, trvale poskodenie) a bude dokazana chyba lekara/PA (kedze oni maju zodpovednost),
nie je pravda ze mozu celit zalobe, odobratiu licencie, zaisteniu financneho odskodnenia, pripadne vazeniu?

a ja sa pytam ako je to so zodpovednostou eev za svoje vyroky verejne propagovane s jej postulovanim, ze su vedecky overene..?

k comu ste mi doteraz ani jedna nedali odpoved

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895238068953000689532606895497068955290689567006895677068956930689572006895934
L4ky
 L4ky      27.10.2012 - 21:00:11 [1K] , level: 16, UP   NEW
toto by tam mohlo zajimat :)

mozno pochopis preco maju niektori ludia ine nazory ako ty

Za úmrtie dvoch rodičiek musí nemocnica v Petržalke urobiť seminár

strasny trest, veru. zomru behom dvoch tyzdnov 2 zeny a nemocnica musi usporiadat seminar. strasna zodpovednost, strasny trest. niekedy ste fakt zabavni.

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013068932470689487006894881068952080689523806895300068953260689549706895529068956700689567706895693068957200689593406896005
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      27.10.2012 - 22:04:42 , level: 17, UP   NEW
Ten logicky skok od "na slovensku nie je v sucasnosti zvykom dostatocne trestat zdravotnicky personal" (okrem inych problemov ktore tato krajina ma) k "nech si do zdravotnictva fusuje kto chce" je priam totalny triumf logiky.
Anesteziolog Kliment dostal podmienku a zakaz cinnosti. Vela, malo? Alebo anesteziolog to dojebal, tak odteraz moze anesteziologiu robit kazdy?

0000010100063539000635560112209206886805068920030689201306893247068948700689488106895208068952380689530006895326068954970689552906895670068956770689569306895720068959340689600506896018
L4ky
 L4ky      27.10.2012 - 22:18:42 , level: 18, UP   NEW
ja som reagoval na tvrdenie od emko ze ake strasne tresty moze lekar dostat a bla bla, neviem na co reagujes ty.

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895238068953000689532606895497068955290689567006895677068956930689572006895934068960050689601806896022
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      27.10.2012 - 22:23:23 [1K] , level: 19, UP   NEW
akurat si nenapisal ake tresty moze dostat ale reagoval si jednym konkretnym pripadom, cize mrte k veci.

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013068932470689487006894881068952080689523806895300068953260689549706895529068956700689567706895693068957200689593406896005068960180689602206896029
L4ky
 L4ky      27.10.2012 - 22:32:15 , level: 20, UP   NEW
nejebe nahodou?

ja som ti tu napisal CO SA STALO, nie ake tresty mozu dostat, mna nezaujima co by sa mohlo stat, ked vidim CO SA REALNE STALO.

no vyzera to tak ze za smrt dvoch zien je trest usporiadanie seminara. na zaklade konkretneho pripadu ktory sa stal.

je to vela, je to malo? chces sa o tomto fakt natahovat? lol

0000010100063539000635560112209206886805068920030689201306893247068948700689488106895208068952380689530006895326068954970689552906895670068956770689569306895720068959340689600506896018068960220689602906896032
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      27.10.2012 - 22:35:19 , level: 21, UP   NEW
no ved vitazstvo logiky, ako pisem.
A: ludia na slovensku zarabaju malo.
B: ja zarabam vela, preto je tvoj vyrok hlupost!

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895238068953000689532606895497068955290689567006895677068956930689572006895934068960050689601806896022068960290689603206896033
L4ky
 L4ky      27.10.2012 - 22:36:08 , level: 22, UP   NEW
masturbuj dalej

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013068932470689487006894881068952080689523806895300068953260689549706895529068956700689567706895693068957200689593406896005068960180689602206896029068960320689603306896308
Zlad!
 Zlad!      28.10.2012 - 08:53:01 , level: 23, UP   NEW
velmi smutna reakcia, id Thunder Perfect Mind ti pekne vysvetlil preco bol tvoj prispevok logicky chybny a ty namiesto toho aby si sa nad tym zamyslel si sa zmohol iba na osobny utok

Hlavne sa tu ohanas prispevkom z bulvarneho media o ktorom vobec nevieme ziadne detaily

gramatika? huh, what?

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013068932470689487006894881068952080689523806895300068953260689549706895529068956700689567706895693068957200689593406896005068960180689602206896029068960320689603306896052
adam
 adam      27.10.2012 - 22:59:34 , level: 23, UP   NEW
http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/krimi-a-nehody/lekari-z-oravy-maju-na-svedomi-smrt-pacienta.html

a teraz čo?

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895238068953000689532606895497068955290689567006895677068956930689572006895912
sementex
 sementex      27.10.2012 - 20:24:40 , level: 16, UP   NEW
tak napriklad ohladne tej pupocnikovej snury.. (ja som ju tiez nechala dotepat, povazujem to za dobre a ak by aj nie, tak ma to nic nestalo, chvilku pockat)

Svedsky vyskum: http://www.nytimes.com/2011/11/29/health/research/delay-in-clamping-umbilical-cord-has-benefits-months-later.html
aj konkretne hodnoty http://www.bmj.com/content/343/bmj.d7157
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/04/080415194222.htm
Nieco od WHO: http://apps.who.int/rhl/pregnancy_childbirth/childbirth/3rd_stage/cd004074_abalose_com/en/index.html

a ak by sa ti okrem googlenia nechcelo ani citat, tak tu je take nazorne video, ktore nema sice referencie na knihy a ine zdroje informacii, ale vysvetlene je to tam celkom pekne a polopatisticky: http://www.youtube.com/watch?v=W3RywNup2CM

A az sa ti konecne zase zacne chciet googlit, tak sa ozvi, chcem od teba tie pripady tych lekarov ty tela.

00000101000635390006355601122092068868050689200306892013068932470689487006894881068952080689523806895300068953260689549706895529068956700689567706895693068957200689591206896359
emko
 emko      28.10.2012 - 10:04:06 , level: 17, UP   NEW
NIKDY som tu ja netvrdila: nedotepanie pupocika je zla vec


v debate, ktora sa ako tak snazi drzat racionalnosti a slusnosti,
si ma uz stihla nazvat kokotom, telatom
plus si sa vyjadrila, ze ta moje nazory nezaujimaju a mozem si ich strcit do prdele

preto s tebou dalej odmietam komunikovat,
vdaka za pochopenie

000001010006353900063556011220920688680506892003068920130689324706894870068948810689520806895238068953000689532606895482
bira
 bira      27.10.2012 - 13:35:43 , level: 10, UP   NEW
emily, ja len maly vklad do diskusie a ad tvoj vyrok o nutnosti pritomnosti lekara: moja najlepsia kamaratka v pondelok porodila svoje druhe dieta v londyne. v porodnom dome. a od prichodu don az po odchod - mimochodom par hodin po porode- sa s lekarom nestretla, protimna bola len porodna asistentka cely cas. porod bez komplikacii. nie v lahu. nie s nastrihom. a vaginalny, pricom prve dieta rodil cisarskym. cudne vsetko, ze? :)