login::  password::




cwbe coordinatez:
4684483
1495370
64432

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::795
total children::451
19 K

show[ 2 | 3] flat


unsane0
al-caid0
chaplin0
casi_cada_mi...0
MIJ0
skurva.0
vrq[Locked_OUT]0
andread0
nesst0
Carpathian0
mammothica0
Prospero[Loc...1
killya3
BRIAN WASHING3
yelowcap4
azazel4
clondyx5
blondava mrha5
Huto5
wadim5
mofo6
Her acrobats...8
ZRudi9
tati12
f0rk13
rob14
Dorian15
typ15
s715
techko18
schpataq19
sndp2r19
timko20
ode20
binary riot22
823
palino24
palden24
Chzr24
obiaman25
Rotting_Orchard26
Faun27
mnemonic27
rigor27
asebest27
paket27
Wonderik27
SINDRI29
:j4nc032
gnd33
Martini33
IMH[Locked_OUT]33
L'amour et l...33
Arzen33
rexus35
edna soledadova35
oce35
Janko3335
.:stigma:.36
annie hall37
pyxel37
fook37
efe38
Rekonoiterer38
lucifer41
vezir41
dusanson41
zapalka41
nord41
KaT41
Alexej42
kittike45
mArw50
been51
Ruza51
sabrina51
dorje53
mrjn55
maurice2peter55
kata mach55
andos55
:={outKasted}64
hash.meer65
tomas68
tigre198168
lekvarik68
Ales68
arab68
austyn68
enea69
ProphaGhandhi71
jamarie beau...71
triple A72
crowd​ con...72
tinka73
where is Jes...73
komi83
kongo[Locked...83
havrancek90
prihoda91
blue frequency91
Ahi91
zona centralis105
Umbrella umr...105
ferlinghetti107
majou107
uz.nebudem.t...143
d3nzel155
xenqa156
Mateo157
coquelicot*157
gottlieb175
pablo186
jaxxe190
cokapik201
Carrie203


"Nothing in life is to be feared. It is only to be understood."    
(Marie Curie)           



                             Holy Qur'an                   5 najznámejších synoptických anglických prekladov    
                             Svatý Korán                  skvelý český preklad od Ivana Hrbeka
                             The Life of Muhammad (Allah's peace and blessing be upon him)  by Muhammad Husayn Haykal



Among His Signs are the Night and the Day, and the Sun and the Moon.
Adore not the sun and the moon, but adore Allah, Who created them,
if it is Him, ye wish to serve.


Holy Qur'an
41:37

2048.jpg



                             Links   

Hromiho linky        linky z pôvodného topicu zakladateľa a prvého ownera fóra

Islamweb.sk         Islamská nadácia na Slovensku

Islamweb.cz         okrem iného aj Hrbekov preklad Koránu s vyhľadávaním, audiogaléria s recitáciami v mp3

Islami City.com     (Awards & recognitions CNN, BBC, ABC)
Al-Islam.com         web o islame zriadený saudskoarabskou vládou
Islam Online.net   Qatar
Ummah.net           Muslim Directory online
Al-Islam.org          emphasis on Shia school

Living Islam           bohatý zdroj autentických textov islamskej náboženskej tradície v 9 jazykoch
Islamic texts         "Internet Sacred Text Archive"  bibliography on Islam

Al-Jazeera Net      prestížne nezávislé arabské spravodajstvo v angličtine
Arab News            The Middle East's leading English daily

Islam Resources   University of Georgia
Islamic sites          Yale University
Academic Guide    University of Wales
Compendium USC University of Southern California - okrem iného aj skvelá databáza hádisov s vyhľadávaním
mutazilla.com        množstvo liniek, knižky v DJVU formáte


Qur'an Reciter 1   aj po jednotlivých veršoch interaktívne označiteľného textu. Klikni až na druhý box. Štartuje občas až na 2-3x. Keep trying!
Qur'an Reciter 2   recitácia Koránu podľa súr, pričom po každom jednotlivom verši v arabčine nasleduje angl. preklad
Tafsir                    29 video prednášok v angličtine - Komentáre(Tafsir) Koránu. Bohatá audio-sekcia (až 271 rôznych recitátorov Koránu !)
Jebril's Radio        nonstop recitácia Koránu z webu šejka Muhammada Jebrila - príťažlivá recitačná melodika



Mawaqit                utility for Islamic prayer time schedules ,Qiblah ,moon phases,suneclipses - Free download



Songs                  Ya Mustafa * The Teacher * Desert Rose * Allahu Akbar * Ramadan * The Creator * Belibi * Ayyo Jor'hin


Arabčina                friendly forum
Jihad Watch          unfriendly forum
99                          99 names of Allah

                                                                                                                                  music control 




04684483014953700006443208415292
andread
 andread      04.11.2017 - 11:10:00 , level: 1, UP   NEW
https://www.aktuality.sk/clanok/535612/myty-o-islame-ocami-dvoch-moslimov-nazor/
:by@
qDHPbv56RK2CUMzmYne2eg.320.jpg?t=LzE0MHgxNDAvc21hcnQ%3D&h=Ba1k7OIC7eyVZaLpbQQ9Sg&e=2145916800&v=2 & ZTFxoaigTBr-nbPcj--dVw~Salah-Mehager.jpg?t=LzE0MHgxNDAvc21hcnQ%3D&h=YjOKLcWv2X8HdDXaiVGpAA&e=2145916800&v=2

04684483014953700006443208414809
Prospero[Locked_OUT]
 Prospero[Locked_OUT]      03.11.2017 - 00:31:55 , level: 1, UP   NEW
Ijtihad (Arabic: اجتهاد‎‎ ijtihād, lit. effort, physical or mental, expended in a particular activity)[1] is an Islamic legal term referring to independent reasoning[2] or the thorough exertion of a jurist's mental faculty in finding a solution to a legal question.[1] It is contrasted with taqlid (imitation, conformity to legal precedent).[2][3] According to classical Sunni theory, ijtihad requires expertise in the Arabic language, theology, revealed texts, and principles of jurisprudence (usul al-fiqh),[2] and is not employed where authentic and authoritative texts (Qur'an and Hadith) are considered unambiguous with regard to the question, or where there is an existing scholarly consensus (ijma).[1] Ijtihad is considered to be a religious duty for those qualified to perform it.[2] An Islamic scholar who is qualified to perform ijtihad is called a mujtahid.[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ijtihad

0468448301495370000644320841480908414810
Prospero[Locked_OUT]
 Prospero[Locked_OUT]      03.11.2017 - 00:33:24 , level: 2, UP   NEW
Ma’adh said, according to the Quran. The Prophet thereupon asked what he would do if he did not find the solution to the problem in the Quran, to which Ma’adh said he would govern according to the Sunnah. But when the Prophet asked if he could not find it in the Sunnah also, Ma’adh said "ana ajtahidu" (I will exert myself to find the solution). The Prophet thereupon patted his back and told him he was right.

04684483014953700006443208414372
anything
 anything      01.11.2017 - 15:39:02 , level: 1, UP   NEW
..a recent study by Islamic theologian and professor of Islamic religious education at the University of Vienna, Ednan Aslan, which was commissioned by the Austrian ministry of Foreign Affairs. The purpose of the 310-page study, which was conducted over 18 months and involved interviews with 29 Muslims who were all jailed or in juvenile detention (over half for having committed terrorist offenses) was reportedly to investigate the role that Islam plays in the radicalization of young Muslims in Austria. The study showed that jihadists are not, as Western leaders claim, ignorant of Islam and therefore "perverting" it. On the contrary, the jihadists apparently have a deep understanding of Islamic theology. Aslan explicitly warns against reducing the issue of Islamic terrorism to questions of "frustrated individuals, who have no perspective, are illiterate and have misunderstood Islam".

The study found that three factors were particularly relevant to the radicalization process of the interviewees. The first factor was Islam itself: The interviewees had actively participated in their own radicalization, by engaging with the content, norms and standards of Islamic doctrine, and had apparently found this engagement to be a positive turning point in their lives. The study describes the approach to Islam of these men as "Salafism", which it defines as the view that Islam comprises all aspects of life, religious, personal and societal. Moreover, the majority of the men evidently came from religious Muslim homes and were therefore already familiar with the foundations of Islam. The study explicitly states that the prevailing assumption that the majority of radicalized Muslims know very little about Islam could not be confirmed by the interviewers' findings.

The second factor was the environment: the specific mosques and imams to which the men went and on which they relied. Although the internet evidently did play a role in the radicalization process, the study showed that face-to-face encounters were more important, and that dawa, proselytizing Islam, played a central role in this process, as the men themselves became missionaries for Islam. Notably, the study showed that the level of theological knowledge determined the individual's role in the hierarchy -- the more knowledge they had of Islam, the more authority they had.

The third factor was the establishment of a "them and us" distinction between the radicalized men and the rest of the world, especially the belief that the West is an enemy of the Muslim world. The distinction also involved a rejection of democracy and a commitment to the establishment of a caliphate governed by sharia law, which the men want to bring about either through dawa (proselytizing) or violence (jihad).

Critics might argue that a qualitative study of 29 radical Muslims is not representative of most Islamic terrorists, but that is hardly true. In 2015, Sheikh Muhammad Abdullah Nasr, a scholar of Islamic law and graduate of Egypt's Al Azhar University, explained why the prestigious institution, which educates mainstream Islamic scholars, refused to denounce ISIS as un-Islamic:

"The Islamic State is a byproduct of Al Azhar's programs. So can Al Azhar denounce itself as un-Islamic? Al Azhar says there must be a caliphate and that it is an obligation for the Muslim world. Al Azhar teaches the law of apostasy and killing the apostate. Al Azhar is hostile towards religious minorities, and teaches things like not building churches, etc. Al Azhar upholds the institution of jizya [extracting tribute from non-Muslims]. Al Azhar teaches stoning people. So can Al Azhar denounce itself as un-Islamic?"
https://www.gatestoneinstitute.org/11091/islamic-terrorism

studia: http://iits.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/p_iits/Pictures_colleagues/radikalisierung_2017_07_19_onlineversion_einzelseiten.pdf

0468448301495370000644320841437208414774
Prospero[Locked_OUT]
 Prospero[Locked_OUT]      02.11.2017 - 22:29:52 (modif: 03.11.2017 - 00:34:33), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
venuje sa autor studie aj pojmu itjihadu ?

0468448301495370000644320841437208414528
al-caid
 al-caid      02.11.2017 - 09:10:24 [2K] , level: 2, UP   NEW
ta studia dost rozvirila debaty svojho casu, kedze vedenie rakuskej moslimskej komunity k salafizmu (teda najma k starsim, k Wahhabovi a pod.) inklinuje; kamenovanie a svate vojny vsak nevyucuju, urcite sa im nepaci, ked im ich vychodiskove tezy Aslan demonizuje, no to je len ilustracia pluralizmu, aky u rakuskych moslimov prevlada

ohladom Al Azharu, oni ISIS nemaju radi, ved su pre nich konkurencia - http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2017/02/22/Al-Azhar-The-end-is-near-for-ISIS-in-Egypt.html

046844830149537000064432084143720841452808414721
anything
 anything      02.11.2017 - 19:07:54 , level: 3, UP   NEW
ved tam nejde o to ci sa maju radi..
http://www.egyptindependent.com/why-does-egypt-s-largest-muslim-beacon-al-azhar-refuse-declare-apostate/

04684483014953700006443208414372084145280841472108414765
al-caid
 al-caid      02.11.2017 - 21:58:08 , level: 4, UP   NEW
nerozumiem moc tej debate, ved ked niekoho vyhlasis za charidzitu, je to rovnako zle ako ked je odpadlik, su legal target pre dzihad - https://abuaminaelias.com/dailyhadithonline/2014/09/18/hadith-on-khawarij-the-kharijites-come-with-beautiful-preaching-but-evil-deeds/

04684483014953700006443208390743
andread
 andread      05.09.2017 - 01:07:27 , level: 1, UP   NEW
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/440684-dovolme-aj-zenam-brat-si-nemoslimov-vyzyva-prezident-tuniska-as-sabsi/

04684483014953700006443208388230
anything
 anything      28.08.2017 - 22:31:26 [2K] , level: 1, UP   NEW
Recorded on July 12, 2017

Ayaan Hirsi Ali joins Peter Robinson to discuss her new book, The Challenge of Dawa: Political Islam as Ideology and Movement and How to Contain It, and her views on the challenges facing Western civilization in regards to political Islam. She argues that Islam needs to be separated into two different parts, one part of religion and the other part, political philosophy. She concedes that many aspects of the religious part of Islam are peaceful but argues that the political side is much more concerning due to its focus on Dawa, which means “to plead or to call non-Muslims to Islam.” This call to convert people to Islam is what she argues was a driving force behind the spread of Islam throughout history.

Hirsi Ali argues that American political philosophy and classical liberalism are young philosophies in comparison to the fourteen centuries of Islamic political doctrine and that its age and layered-ness are often underestimated by Western minds who are more familiar with younger political philosophies. She discusses the critiques of the philosopher Karl Popper of communism and fascism and how they relate directly to the ideologies of Islam. She argues that the language of appeasement often used toward radical Islamic terrorism is too gentle and that discussions of how to deal with Islam need to be considerably franker.

Earlier this year Ayaan Hirsi Ali was called before Congress to testify on her book The Challenge of Dawa. She discusses her testimony and that although she was invited by a Democrat senator to speak “about the ideology of radical Islam,” the Democrats present didn’t ask her a single question because they were likely uncomfortable with what she had to say about Islam. She argues that just as Western civilizations have defeated dangerous ideologies in the past, she is optimistic that Western civilization will succeed against political Islam for, as she says, “[Jihadis] can’t destroy us without permission.” She says if we take the fight to the “battlefield of ideas” we can defeat radical Islamic ideologies with Western beliefs.


0468448301495370000644320838823008388277
al-caid
 al-caid      29.08.2017 - 07:57:02 , level: 2, UP   NEW
"language of appeasement often used toward radical Islamic terrorism is too gentle"

toto niekto povie po 16 rokoch "war on terror"...

0468448301495370000644320838823008388242
aufhebung
 aufhebung      28.08.2017 - 23:00:34 , level: 2, UP   NEW
blah ideology is strong with this one

04684483014953700006443208361321
al-caid
 al-caid      26.06.2017 - 10:19:07 (modif: 26.06.2017 - 10:20:32), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
___eid_mubarak____by_salim89.jpg

04684483014953700006443208358184
anything
 anything      17.06.2017 - 21:12:39 , level: 1, UP   NEW
Zdruzenie Ex-Muslims of North America na svojej stranke uverejnilo niekolko kratkych videi s ex-muslimami, kde hovoria o svojich skusenostiach s islamom a preco prestali prektikovat toto nabozenstvo. Su to ludia zijuci v US pochadzajuci z roznych moslimskych krajin..

vsetky videa na: https://www.exmna.org/


04684483014953700006443208294588
anything
 anything      05.02.2017 - 19:30:22 , level: 1, UP   NEW
597_big.jpg

Zastává umírněná většina liberální hodnoty? Kdo je vlastně onen často vzývaný „umírněný“ muslim? A je islám mírumilovné náboženství, které bylo „uneseno“ teroristy? Na tyto a další otázky se snaží najít odpovědi americký spisovatel a neurovědec Sam Harris a egyptský liberální politik a muslim Maajid Nawaz.
https://www.artforum.sk/katalog/99269/islam-a-budoucnost-tolerance

04684483014953700006443208292304
SYNAPSE CREATOR
 andread      01.02.2017 - 02:25:30 , level: 1, UP   NEW  HARDLINK
Poslanci prelomili prezidentovo veto, registrácie cirkví sa sprísnia

Podmienky na registráciu cirkví a náboženských spoločností sa od marca sprísnia.
Poslanci Národnej rady SR dnes prelomili veto prezidenta SR Andreja Kisku a opätovne schválili novelu zákona o slobode náboženskej viery a postavení cirkví a náboženských spoločností z dielne SNS.
Za zmeny hlasovalo 103 poslancov zo strán Smer-SD, SNS, Most-Híd, Sme rodina, ĽSNS a nezaradení poslanci Martina Šimkovičová, Peter Marček a Rastislav Holúbek.

04684483014953700006443208269135
anything
 anything      19.12.2016 - 21:04:13 (modif: 19.12.2016 - 21:04:26), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
https://www.samharris.org/podcast/item/the-borders-of-tolerance/

http://www.kacemelghazzali.com/single-post/2016/12/16/%E2%80%9CIslamophobia%E2%80%9D-%E2%80%93-the-blasphemy-accusation-of-Western-liberals

04684483014953700006443208244562
al-caid
 al-caid      06.11.2016 - 13:29:50 (modif: 06.11.2016 - 20:57:33) [4K] , level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
moslimsky feminizmus na Sme, prinosny clanok bez slniecok - http://svet.sme.sk/c/20375264/libyjska-aktivistka-na-slovensku-sa-mam-citit-bezpecne-za-doobedia-ma-dvakrat-urazali.html

a este nieco k teme - http://m.huffpost.com/us/entry/12638112

0468448301495370000644320824456208260706
anything
 anything      04.12.2016 - 22:43:22 , level: 2, UP   NEW
wishful thinking

04684483014953700006443208232531
anything
 anything      16.10.2016 - 20:14:21 , level: 1, UP   NEW

04684483014953700006443208223744
SYNAPSE CREATOR
 andread      01.10.2016 - 02:25:17 , level: 1, UP   NEW  HARDLINK
http://www.tyzden.sk/podlampou/34736/pod-lampou-tomas-halik-o-islame-strachu-a-spolocnom-bohu-/?z=1&p=1&t=7a3098e&v=7263

04684483014953700006443208196278
anything
 anything      08.08.2016 - 22:37:44 , level: 1, UP   NEW



04684483014953700006443208195945
andread
 andread      08.08.2016 - 11:53:14 [17K] , level: 1, UP   NEW
http://hnonline.sk/svet/806576-ste-trapni-odkazuju-moslimovia-islamskemu-statu-kampan-ovladla-siete

9257182e6bdfbb4dd0b3342dba991fc2.jpg?default=hn-default

04684483014953700006443208162809
al-caid
 al-caid      07.06.2016 - 10:19:53 (modif: 07.06.2016 - 10:34:25) [5K] , level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Investícia do budúcnosti Európy

Patrí islam do Európy? Konfrontácia s moslimským učencom Ibn Rušdom je jednou z odpovedí na túto otázku.

Otázka, či islam patrí do Európy, resp. či je súčasťou jej kultúry, je vo verejnom diskurze veľmi polemická, argumentuje sa však pri nej veľmi pestro. Samotnú otázku považujem za legitímnu, nezávisle od toho, nakoľko je pre súčasné politické debaty spoločensky relevantná. Každá odpoveď totiž prinajmenšom predstavuje konfrontáciu s kultúrnymi dejinami Európy ako formou prejavu a zároveň nositeľom spoločnej kultúrnej identity. Je zrejmé, že v európskom kontexte populistické resp. dogmaticky pravicové diskurzy propagujú nútene homogenizujúci a identitu upevňujúci obraz o európskych dejinách. Táto redukcia je pri vedeckom náhľade len želaním, ktorá si buď dáva za úlohu vedome klamať, alebo ukazuje intelektuálnu naivitu. Je potrebné skúmať myšlienky, ktoré sú nedeliteľnou súčasťou kultúrnej identity aj v súčasnosti.

Jedna filozofická tradícia

V súvislosti s týmto zastávam tézu, že islam významne prispel do duchovných dejín Európy, že kultúrne dejiny Európy z tejto perspektívy boli heterogénne, a že dané redukcie vnucujúce homogenitu v kultúrnej identite sú nesprávne, respektíve lživé.
Konkrétnym príkladom je jeden špecifický filozofický a teologický fenomén, ktorý vniesol od scholastiky do raného novoveku živú intelektuálnu dynamiku. Tento fenomén je v európskych dejinách známy ako "averroizmus", predstavujúc recepciu filozofických a teologických prác a učenia moslimského učenca Ibn Rušda (lat. Averroes, 1126-1198).
Francúzsky historik a religionista Ernest Renan (1823-1892) to popisuje vo svojej knihe Averroès et l’Averroïsme z roku 1852 následovne: už od 13.storočia bola v Európe, predovšetkým vo Francúzsku a Taliansku, až do 17.storočia nepretržitá tradícia, ktorú by sme mohli nazvať averroizmom, keďže jej základné podnety obdržala od arabského komentátora Aristotela Averroa/Ibn Rušda.

Učenie Averroa o dvojakej pravde

Hlavnými strediskami tejto filozofickej tradície boli univerzity v Paríži a Padove. Tento averroizmus je príťažlivý tendenciou prízvukovať hlavné problémy a napätia medzi filozofiou a teológiou, bez premlčovania kritickej skepsy proti náboženskej pravde, resp. dogmám. Treba ho chápať ako predstupeň neskoršieho libertinizmu, voľnomyšlienkárstva.
Predovšetkým averroistická náuka o dvojitej pravde ponúka podľa mňa teoretickú základňu autonómie vedeckého poznania konceptuálnym rozdelením medzi náboženstvom a vedou, resp. filozofiou.
Vplyv tejto náuky môžeme pozorovať ako nepretržitý až do renesancie a ďalej. Je totiž jasné, "že spor o náuku o dvojakej pravde nebol len aférou 13., 14. a 15.storočia, ale že tiež protestantská dogma o polárnom protiklade zákona a evanjelia je spojená s podstatou tejto náuky." Tak ju popísal roku 1994 nemecký historik filozofie Friedrich Niewöhner (1941-2005) v jednom článku.
Táto náuka neučí nevyhnutne tajnú pochybnosť voči viere (aj keď to tak v niektorých prípadoch mohlo byť), ale skôr ideálu filozofickej a prírodovednej slobody. V tomto zmysle jej následníci vydláždili cestu, po ktorej sa vydali neskorší racionalistickí a voľnomyšlienkárski filozofi, ako spomína americký historik humanizmu Paul Oskar Kristeller (1905-1999).
Konfrontoval sa problém kolízie náboženstva s výsledkami demonštratívnej vedy v prípadoch, keď sa obe vyjadrovali k jednej skutočnosti rozdielnym spôsobom. Ako východisko z tejto ťažkej situácie, snažiac sa o prekonanie protirečení náboženských a filozofických textov, ponúkol Averroes alegorickú interpretáciu. Ňou sa mali tieto protiklady medzi vonkajším znením a vnútorným, skrytým zmyslom vyrovnať. Nutným predpokladom pre úspešnú alegorickú interpretáciu bola filozofická metóda, ktorú však len filozofi boli schopní urobiť. Pri dvoch protikladných výrokoch je totiž filozof ten, kto je schopný rozhodnúť o tom, čo je vnútorným významom, a teda pravdou.
Šlo teda o určitú formu hermeneutiky, čo Averroes ponúkal, používajúc zákony logiky ako prostriedok na prácu s textom. Išlo o hermeneutiku, predpokladajúcu pluralitu chápania a interpretácie textu, ktorá však musela byť logickou, a teda racionálnou. Tu je jednoznačné, že racionalita bola tým zjednocujúcim a určujúcim.

Kresťanský a židovský averroizmus

Z hľadiska odporcov bolo podprahové nebezpečenstvo, ktoré pre monopol na pravdu predstavovala takáto téza, len ťažko dokázateľné. Parížsky biskup Etienne Tempier vo svojom odsúdení averroistov z roku 1277 spomína "chybu č.145": "Neexistuje otázka pre rozum, ktorú by filozof nemohol riešiť a rozhodnúť, lebo podstata dôkazu vychádza z vecí, a filozofia je pozorovaním všetkých vecí. Toto je názor Averroa o úlohách filozofa."
Recepcia náuky Ibn Rušda/Averroa resp. fenomén židovského averroizmu môžeme pozorovať tiež v európskom židovstve do raného obdobia renesancie v 16.storočí. Židovský filozof náboženstva Elia Delmedigo (1460-1497) preložil počas svojho pobytu v Padove a Florencii Averroove texty do hebrejčiny a latinčiny, neskôr na Kréte spísal stať Behinat ha-Dat ("Skúška náboženstva"). V tomto hebrejskom filozofickom spise sa Delmedigo tiež pripája k Averroovej tradícii.
Elia Delmedigo zastával tézu o dvojakej pravde, tak ako bola prijímaná aj u latinských kresťanských averroistov svojho času, rozlišujúc medzi pravdami rozumu a zjavenia. Kritizuje filozofov, ktorí sa snažia zmiešať učenia filozofie a náboženstva. Je neúprosný voči stredovekým židovským filozofom, ktorí sa snažia židovstvo a filozofiu harmonizovať a spraviť z nich jednu zmes.

Úloha islamských intelektuálov

Príklad averroizmu ukazuje, ako prínosná mohla byť islamská filozofia pre vývoj európskych dejín myšlienok. Takto sa islam aktívne a podporujúco spolupodieľal na budovaní kultúrnej identity Európy.
Popritom je zarážajúce, ako sa v modernom období redukuje prítomnosť moslimov v Európe na spoločenský a hospodársky jav. Aktívny prínos európskych moslimov do duchovnej, kultúrnej sféry akoby chýbal.
Oveľa častejšie sa spája prítomnosť moslimov resp. islamu v Európe s krízami a konfliktami. Táto situácia vo verejnej mienke len malej sčasti vychádza z islamofóbneho správania niektorých kruhov pluralitnej verejnosti. Podľa mňa ide skôr o štrukturálny problém vychádzajúci z postoja islamu k moderne. Či islam bude v Európe konštruktívnym alebo deštruktívnym faktorom je otvorenou otázkou, pričom zodpovednosť za ňu nesú tak moslimi, ako aj ne-moslimi žijúci v Európe.
Podľa mňa je rozhodujúce, ak bude všeobecne rozšírené chápanie islamu je s modernou koherentné. Rozvíjať takéto chápanie islamu je naliehavou úlohou pre moslimských intelektuálov v Európe, pre ktorú treba vytvoriť vhodný priestor a podmienky.
Dôležitým krokom je tiež etablovanie islamskej teológie na štátnych univerzitách a vysokých školách v niektorých európskych krajinách, ako Rakúsko a Nemecko. Takéto kroky treba podporovať a rozširovať ako investície do európskej budúcnosti.

zdroj - http://www.furche.at/system/showthread.php?t=72288

Jameleddine ben Abdeljelil, rodený v Tunisku, roku 2004 získal doktorát vo filozofii vo Viedni prácou o židovskom averroizme; v súčasnosti profesor islamskej teológie v Ludwigsburgu


0468448301495370000644320816280908163928
aufhebung
 aufhebung      08.06.2016 - 22:30:32 , level: 2, UP   NEW
akurat citam
https://lareviewofbooks.org/article/islam-hasnt-had-friedrich-schleiermacher/

In the case of The Who & The What, the construction of the prophet as a literary figure was the big question. Islam hasn’t had our Friedrich Schleiermacher. We haven’t had a prominent Muslim voice from inside the community come along and say, “Let’s approach this scripture as literature, let’s approach it as mythological trope. Let’s use literary analysis to understand what it is.” Islam always has to be defended as some unique utterance in the history of the world, which impedes our understanding of it.

0468448301495370000644320816280908163196
imnot
 imnot      07.06.2016 - 20:02:58 , level: 2, UP   NEW
zaujimavy ten nazor, ze Islam nie je kompatibilny s modernizmom.

Ja som zasa cital, ISIS ako dosledok modernizmu v kontexte islamskej kultury:

"They too are afflicted with what Nietzsche described as “the historical disease.” Lost in the modern world, deprived of any sense of self and power, they see a path to power and pursue it with the insane doggedness of their fear, for anyone who pursues what is in fact already dead and gone, and with such fanatical ardor, has mistaken the form of history for its substance, and abuses what they should be using to come to terms with the terrible and solemn responsibilities that come with being modern. Tragically, for us and for them, they value the study of the past so much they have degraded human life to the point where it has no meaning at all compared to their particular interpretation."
http://www.wrath-bearingtree.com/2015/03/the-implacable-modernism-of-isis/

046844830149537000064432081628090816319608163231
aufhebung
 aufhebung      07.06.2016 - 21:00:40 , level: 3, UP   NEW
isis neni islam ze jo
plus
isis je totalitne hnutie a islam pouziva ako ideologicku naplast na svoje sirenie

04684483014953700006443208162809081631960816323108163246
imnot
 imnot      07.06.2016 - 21:43:37 , level: 4, UP   NEW
Hej ja som si potom uvedomil, ze som blbo tu myslienku naformuloval

Len mi pride zaujimave ze by islam nemal byt kompatibilny s modernou respnikdy som sa nad tym z toho pohladu nezamyslal a ptm je tu ten druhy bod, ze by v kontexte moderny tykajuc sa islamskej kultury bolo vlastne akymsi jednym z moznych "vyusteni" ISIS? Kedze je to hnutie silne zdoraznujuce (navonok) reakcionaritu je zaujimavym odhalenim, ako velmi je na modernom svete zavisle. Teda ze to nie je popretie, ako sa prezentuje.

0468448301495370000644320816280908163196081632310816324608163252
aufhebung
 aufhebung      07.06.2016 - 21:55:22 , level: 5, UP   NEW
su az prilis podobni hitlerovi

maju aj strukturu moci zalozenu na tajnych sluzbach a "vodcovi"

tym ze je islam taky rozdrobeny tak asi nepocut moc na zapade o jeho vztahu k moderne a ludia maju skor presvedcenie ze je zaostaly nieco ako krestanstvo pred 400 rokmi
a media vzdy informuju o poruseniach ludskych prav ktore si tu slabsi vydobili v 20 storoci prevazne

046844830149537000064432081628090816319608163231081632460816325208163259
imnot
 imnot      07.06.2016 - 22:02:38 , level: 6, UP   NEW
ano to ma tiez napadlo, hitler, nasi nazis etc. ale predsalen ISIS je novinkou. Symboliku pouziva omnoho viac v abstraktnom zmysle a namiesto apelu na obsolentne muh white race hodnoty posuva level k praci s kapitalistickymi/post-modern fenomenmi.

Myslim si, ze ISIS stoji za poriadnu filozoficku, kulturologicku ci sociologicku analyzu lebo mam taky pocit, ze nam tu v dohladnom case zacnu vznikat podobne svojim sposobom revolucne hnutia (ci uz viac alebo menej alebo vobec krvave).

0468448301495370000644320816280908163142
aufhebung
 aufhebung      07.06.2016 - 18:02:34 , level: 2, UP   NEW
ako je mozne ze niekto ako averroes vobec existoval? co v moslimskej kulture v tom case umoznilo ze bola "progresivnejsia" ako krestanska? da sa povedat ze zachranil anticku kulturu pre zapad?

dnes je predsalen nabozenstvo a zapadna kultura v inom postaveni ako ked bola zapadna kultura v podstate rozvinutie krestanstva

potrebuju teda univerzity vyucovat teologiu? nie je to reakcionarsky postoj?
ci je to jediny sposob ako sa oslobodit z dogiem cez nejaku teologiu spekulativnu ako to bolo na zapade? nie je naivna sa domnievat ze sa v islamskej kulture ma odohrat to co sa odohralo v krestanskej - zrod modernej vedy?

musia prist islamski intelektuali z nabozenskej obce ktori obratia svojich na reformaciu?

046844830149537000064432081628090816314208163191
al-caid
 al-caid      07.06.2016 - 19:50:55 , level: 3, UP   NEW
ako je mozne, ze existoval Descartes ci Spinoza? ich myslienky boli potlacovane, ich krajiny boli vedene konzervativnymi militantnymi rezimami, aj medzi svojimi boli povazovani za odpad; teraz sa k nim hejeuropaci hlasia, ale nasi predkovia ich knihy spalovali - tak ako aj Ibn Rusdove

napokon, Ibn Rusd tiez zil v Europe