login::  password::




cwbe coordinatez:
809096
5560021

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::47
total children::14
8 K

show[ 2 | 3] flat


selectriques0
neon0
tali0
XcomeX0
azazel_0
X033343330X0
ksyz0
MiKeL0
risko0
0
||0
total trash0
huba0
twoclicks0
ea0
Catherine Mo...0
Carpathian1
ametyst[Lock...1
maioiam1
Марь1
Invent0r1
jinx1
-PALEC-1
cierny1
-sXero-1
karol1
steve_mcqueen1
skurva.1
aarin1
lpk1
petermasek1
quaplo2
fook5

3D Scripting


Software, aplikácie, manuály, tutorialy, pokusy, omyly...

Toto fórum by malo slúžiť ako základňa pre ľudí, ktorí akýmkoľvek spôsobom využívajú skripty (hlavne pre tých, ktorí ich píšu) v 3D tvorbe.
Vítané sú hardlinky z príbuzných fór, ľubovoľná diskusia aspoň jemne k téme a hlavne vlastné práce. Pri cudzích prácach prosím uviesť zdroj alebo aspoň autora :).
Ani pripomienky a návrhy ohľadne topiku nie sú na zahodenie.

Open source / Free software


Komerčný software


Kyberia linky





008090960556002108537562
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      24.08.2018 - 21:04:24 , level: 1, UP   NEW
Klop klop v tomto mrtvom fore. Zije tu niekto? Po par rokoch som mal prilezitost vygenerovat v Blenderi jednoduchu spiralovitu kaskadu do jazera, takze prvy 3d model, ktory sa snad bude aj realizovat. A zacalo ma to zasa fascinovat. Je tu niekto, kto robi v bpy? Nejake nove veci v tejto teme, alebo boom utichol?

Disclaimer: To, čo čítaš, nie je nutne snaha o vyjadrenie univerzálnej pravdy. S vysokou pravdepodobnosťou ide o nešikovnú snahu popísať malý zabudnutý kúsok na kraji gaussovej krivky.nndon't take my kindness a

00809096055600210853756208537564
blurec
 blurec      24.08.2018 - 21:06:52 , level: 2, UP   NEW
to je nahodicka! ja sa akurat chystam pozriet blendru na klb, kedze k nemu pridavaju plugin na 2d animacie!


0080909605560021085375620853756408537565
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      24.08.2018 - 21:11:35 (modif: 24.08.2018 - 21:17:17), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
To su tie synchronicity, usmiate hviezdicky a tak :)

Pozriem po vikende lebo sedim vo vlaku a do nedele som offline. Ja hlavne cakam na nejake solidne CAD exporty, lebo jedna vec je naskriptovat spiralu, druha dostat ju na vykres, obzvlast ked neviem kreslit v CADe :D ale hentie ciarove freehand rendre robia krasne vystupy...

edit:
bb9O4ag.jpg



Disclaimer: To, čo čítaš, nie je nutne snaha o vyjadrenie univerzálnej pravdy. S vysokou pravdepodobnosťou ide o nešikovnú snahu popísať malý zabudnutý kúsok na kraji gaussovej krivky.nndon't take my kindness a

008090960556002106256714
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      06.10.2011 - 11:51:50 , level: 1, UP   NEW
v5_470.jpg

ParaCloud GEM is a 3D Pattern Modeler that overlays your design with 3D Objects sampled from CAD software. With GEM, the faces of a polygon surface become adaptive containers for 3D Components, of any size or shape. GEM automatically transforms each component to match the proportions of its container, creating a 3D pattern. Tear away the constraints of your 3D software and modeling skills. GEM builds up the complexity of your design models, creating patterns of components fitted within the network of polygon surfaces. GEM ability to fit components liberates you from what would otherwise translates to hours of crafty labor.

008090960556002106108504
SYNAPSE CREATOR
 Kwisatz Haderach      10.07.2011 - 20:36:19 [2K] , level: 1, UP   NEW  HARDLINK
Design Research Lab


This year the DRL (Design Research Lab) concluded the first full cycle of the three-year design research agenda Proto-Design, which investigated digital and analogue forms of computation in the pursuit of systemic design applications that are scenario- and time-based. Considering controls systems as open acts of design experimentation, the DRL examines production processes as active agents in the development of architecture. Behavioural, parametric and generative methodologies of computational design are coupled with physical computing and analogue experiments to create dynamic and reflexive feedback processes. New forms of spatial organisation are explored not as type or context-dependent but by examining scenarios that evolve as ecologies and environments that seek adaptive and hyper-specific features.



AADRL 2010 Phase 2 Reel from AADRL on Vimeo.



source

008090960556002106000070
SYNAPSE CREATOR
 Kwisatz Haderach      11.05.2011 - 13:08:26 [1K] , level: 1, UP   NEW  HARDLINK
kamos sa zacal ucit maxscript

tree01.jpg

Lsystem01.jpg

008090960556002105902704
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      22.03.2011 - 13:53:02 [2K] , level: 1, UP   NEW
origami_032.jpg?w=600&h=429

Live Components

‘Live Components’ is an informative collection of components by using recent parametric technology(Rhino Grasshopper). It begins with basic geometric components which are given on program, and grows through logical and numerical ideas about relationships between components. And then, it becomes a new creature which is much more complicated functionally and geometrically.

008090960556002105891045
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      16.03.2011 - 20:07:56 , level: 1, UP   NEW
Tak som dal znovu sancu Rhinu a nerozumiem preco mi predtym ten VBScript siel tak pomaly. Skusal som grasshopper a dal som si za ulohu vytvorit pokrytie nejakej plochy objektami s menitelnymi parametrami, tak tu je vysledok. Samozrejme pri pocte tych trubiek ako na obrazku to uz ani zdaleka nestihal pregenerovat realtime, ale musim uznat ze oproti tomu co som pisal posledne je to co do rychlosti zmena ako keby to bol uplne iny soft. Ehm a toto mi vyslo:

patch:
patchjd.png
ako vidno, tak tie trupky sa nafituju na lubovolny surface a otocia sa podla normaly, uplne easy blbost. tymi slidermi nalavo sa meni pocet valcov v smere U a V na ploche. treti slider nastavuje maximalny polomer kuzelov.
zahadou pre mna zostava, preco je pipe cerveny a vypisuje mi hlasku "invalid radius", hoci funguje.

a biedny render:
80338971.png
99897047.png
33814021.png

008090960556002105745228
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      08.01.2011 - 00:16:24 (modif: 17.03.2011 - 10:59:07) [1K] , level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Boli mi dnes ukazane tieto pdfka o digitalnej architekture, vypada zaujimavo.
http://www.fa.stuba.sk/docs/uai/zbornik_da_2009.pdf
http://www.fa.stuba.sk/docs/uai/zbornik_da_2010.pdf

00809096055600210574522805886041
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      14.03.2011 - 15:37:40 (modif: 17.03.2011 - 10:42:32), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
konecne som to zacal citat na ukor povinnosti (ups) a musim len poznamenat ze to co napisala Bc. Dorota Pavelková je najvacsie hovno ake som v poslednej dobe cital. kopa trendy vyrazov bez zjavneho suvisu s temou a sebou navzajom, gramaticky nekompletne a z cestiny zle prelozene vety, hrubica minimalne jedna v kazdom odstavci. neviem ako ta slecna mohla napisat bakalarku s takymto sposobom pisaneho prejavu.

zvysok vypada stale nemenej zaujimavo a ako architektonicky panic mam pocit ze odtial cerpam kopu zaujimavych informacii, hoci ako programatorovi mi je obcas smiesne :)

//edit: ale ako citam dalej, zacinam nadobudat presvedcenie ze na STU je viac drog ako sa na architektov patri :)

//edit2: dopici teraz som sa oblial cajom. nadpis: "4.2 Mapovanie kódov Atribúty hromadne
objekty", o pol strany dalej nadpis: "4.3 Mapovanie kódov Atribúty hromadne
objekty" a pod nim text:

Vo variaci na predchádzajúci príklad, každý list
môže byť vyznačený nielen na jediný objekt, ale na
celú radu objektov. Dve generácie reťazca môžu byť
vyznačené na oboch osiach v odbore a majú vplyv
na všetky objekty, ktoré zdieľajú jeden dátový bod
pozdĺž osi. Napríklad, keď list C bola umiestnená
na X = 3, potom všetky objekty s X-koordinovať 3
zdieľať atribút hodnoty priradené C.

hlavne pred tym nebol ziadny priklad akurat odstavec podobneho balastu.

0080909605560021057452280588604106474649
steve_mcqueen
 steve_mcqueen      31.01.2012 - 13:58:47 (modif: 31.01.2012 - 14:00:03), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ten zbornik nie je velky skvost, no... "Digitalna architektura" na FA STU je bohuzial len o fascinovani sa data-driven formami a co sa textovych prejavov tyka, tolerancia balastu je bezbreha. :)
V oblasti 3D scriptovania, neviem o nikom, kto by tam o tom vedel prakticky cokolvek blizssie, okrem "nainstalujem si do rhina tento plugin, stlacis tento gombik a spravi to ten 'voronoi'" a teoreticky okrem hladania zaujimavych obrazkov na zahranicnych webstrankach.

edit: A bakalarka aj diplomka je na FA STU hlavne tvoj projekt, takze celou skolou mozes prejst takmer bez ovadania gramatiky. ;)

008090960556002105745228058860410647464906475049
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      31.01.2012 - 16:51:20 , level: 4, UP   NEW
no aj ja som robil v podstate svoj projekt diplomku ale predsa nejaku formu to musi mat, nie? sak musis k tomu nieco napisat a ako architekt v buducnosti predpokladas komunikaciu s platiacim zakaznikom, ci? nerozumiem ja tomuto. este na nejakej volnej grafike ked sa niekto nevie vyjadrovat tak nepoviem ale architektura nie je ziadne introvertne vylievanie duse :) tot moj grammar nazi nazor

00809096055600210574522805886041064746490647504906475943
steve_mcqueen
 steve_mcqueen      01.02.2012 - 00:47:23 (modif: 01.02.2012 - 00:48:22), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Jo.. neviem ti to vysvetlit. :)
Viem, ze ja som niekedy tiez trochu grammar/style nazi, ale ked uz som nasiel niekolko uplnych hrubic aj v oponentovom posudku mojej diplomky (rozsah asi 15 viet), tak som fakt zaupel. :)
O gramatiku ale ani tak nejde. Skor som bol vzdy na skole neskutocne frustrovany z toho balastu, prazdnych fabulacii, za noc pozliepanych plagiatov skopirovanych z netu a podobnych vykalov pod urovnou priemerneho gymnazia, ktore ti bezne zoberu ako "seminarne prace", "sprievodne spravy" k projektom a pod. Nechcem tu krivdit vsetkym a sam som z toho vzdy nevycnieval ako nejaky myslitel :P, ale hovorim o strednom prude z tej studujucej masy. Mozno architekti nemusia tak vela pisat a vela ich je zo stavebnych strednych skol a nie z gymnazii, ale aj na tom male co musia, by sa trocha lepsie ucit splodit nieco, co ma ako-tak hlavu a patu. Nech to ma aspon aky-taky punc univerzitneho vzdelania, heh.

0080909605560021057452280588604106474649064750490647594306476403
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      01.02.2012 - 11:33:23 , level: 6, UP   NEW
Skor som bol vzdy na skole neskutocne frustrovany z toho balastu, prazdnych fabulacii, za noc pozliepanych plagiatov skopirovanych z netu a podobnych vykalov pod urovnou priemerneho gymnazia, ktore ti bezne zoberu ako "seminarne prace", "sprievodne spravy" k projektom a pod

presne toto ma na niektorych tych pracach odrovnalo :D

008090960556002105742975
soonic
 soonic      06.01.2011 - 22:34:17 , level: 1, UP   NEW
prosím, je blender nejako skriptovateľný zvonku ?
v linuxovom by som rád následovné, bez spúšťania a klikania v programe:
-vymazať všetko
-importovať .dae
-označiť všetko
-exportovať .stl

dá sa také ?

00809096055600210574297505745245
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      08.01.2011 - 00:26:31 (modif: 08.01.2011 - 00:27:26), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
vymazat a oznacit by sa malo dat pythonom. problem je ze neexistuje api ktorym by sa dali prikazy spustat z vonku, takze si musis skript ulozit do suboru a zavolat

blender.exe -P cestaskript.py

a obsah skriptu je takyto (iba maze vsetko)

import bpy
import Blender
from Blender import *

scn = Scene.GetCurrent()
obs = list(scn.objects)
for ob in obs:
    scn.objects.unlink(ob)
scn.update(0)
Window.RedrawAll()


ten redraw mozes vynechat ak ta nezaujima prekreslovanie.
dalej som sa v blenderi moc nedostal ale ked napraces to co si sa pytal do gogelu anglicky tak isto najdes :)

008090960556002105584704
||
 ||      05.10.2010 - 22:18:24 , level: 1, UP   NEW
uu konecne python v grasshopperi, i ked _zatial_ este nie uplne regulerne ale cez interpreter komponent: http://www.grasshopper3d.com/forum/topics/python-interpreter-test-drive [este som nestihol vyskusat ale snad mozem zabudnut na c# a vb.net]

00809096055600210558470405893482
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      17.03.2011 - 19:02:24 , level: 2, UP   NEW
nejake novinky o tom pythone? nejak nic moc nemozem vygooglit

0080909605560021055847040589348205993492
||
 ||      08.05.2011 - 09:27:36 , level: 3, UP   NEW
uz by tam mal byt normalny python komponent:
http://python.rhino3d.com/showthread.php?t=507
[ale asi funguje len pre Rhino5]

008090960556002105584704058934820599349205993988
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      08.05.2011 - 15:36:00 , level: 4, UP   NEW
medzitym som si trochu osahal C# aj kvoli VVVV a popravde mi je blizsi ako python :))

008090960556002105579222
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      02.10.2010 - 02:07:40 , level: 1, UP   NEW
Otazocka ohladne Sketchup / Ruby

Subdivide & Smooth je prijemny smoothing plugin ale rad by som ho pouzil vo svojom skripte ale neviem ako... Nenasiel som ziadnu dokumentaciu k API, na strankach autora ziadna odozva, takze ho akurat dokazem naimportovat.
Plugin je samozrejme v necitatelnej forme, takze sa k zdrojaku nedostanem.

Je nejaka moznost ako zistit co za classy/fkcie tam su? :)

00809096055600210557922205600691
twoclicks
 twoclicks      14.10.2010 - 22:42:39 [1K] , level: 2, UP   NEW
je, ale nemusi ti to velmi pomoct, kedze sa ten scrambled subor nacita pri loade do pamate, existuje vsetko co potrebujes v objectspaci beziaceho sketchupu a mozes vyuzit reflection na ich prezeranie, ale nemusis zial zistit vsetko co potrebujes (aj ked pomoze, ked vlastne vies, co ten nastroj robi, ja som ho napriklad nepochopil, organickym veciam moc nerozumiem, takze moje moznosti skumania boli obmedzene).
takze...ked si v ruby konzole v skp das:

ObjectSpace.each_object(Class) {|x| p x }

tak ti vypise vsetky existujuce triedy v poradi podla nacitania, a kedze tvoj tool nacitaval medzi poslednymi, daju sa ku koncu najst jeho triedy, podla mna by to mali byt:

UncreaseTool
CreaseTool
KnifeTool
SubsmoothAppObserver
ProxyEntObserver
ProxyEntsObserver
ProxyObserver
SubMesh
SubSmooth

relevantne metody jednotlivych tried zistis pre jednotlive triedy takto:
(napr. pre SubSmooth)
SubSmooth.public_instance_methods

["subsmooth", "quadrangulate_mesh", "populate_vert_table", "get_subsurf", "set_proxy_options", "subdiv", "extrude", "weight", "quadrangulate_ngon", "triangulate_ngon", "add_proxy_observers", "update_subsurf", "centroid", "show_mesh_unsmooth", "averaging_pass", "offset_edges", "edit_proxy", "build_mesh", "mid_point", "create_proxy", "subdiv_triangle", "show_mesh", "offset", "calc_dimension", "observe_ents", "subdivide", "average_vertices"]

z tychto ti je vacsina na nic, pravdepodobne sa navzajom volaju pri vykonavani hlavnych funkcii, len to je prave to, co nemas velmi ako zistit. ale kedze som tam videl nastroj "extrude", tak skusim preskumat prave tuto metodu.
davam do konzoly

pokus = SubSmooth.new

pokus.extrude

hodi mi chybu
Error: #

chyba mu jeden argument a kedze pri realnej praci s tym extrude potrebuje selection, tak mu ho skusim odovzdat. v modeli si zvolim to, co chcem exrudovat (inak vizualne je to extrudovanie celkom zaujimave)
a pokracujem v konzole:

sel = Sketchup.active_model.selection

pokus.extrude sel

a voila! funguje to, cize extrude by sa mal dat v phode skriptovat.
Ale napriklad taky crease a uncrease budu potrebovat isto plnu prdel parametrov, takze az take lahke to so vsetkymi nastrojmi nebude.

0080909605560021055792220560069105603057
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      17.10.2010 - 02:34:14 , level: 3, UP   NEW
wow, diky moc, vsetky K by som dal!

hned ako budem mat moznost vyskusat, pochvalim sa s vysledkom :D

008090960556002105579222056006910560305705605119
twoclicks
 twoclicks      18.10.2010 - 14:36:32 , level: 4, UP   NEW
no, ja len dufam, ze som ti nedal zbytocnu nadej, lebo niektore veci sa mozno nebudu dat zistit, snad potrebujes prave tie, co sa dat budu. vo vseobecnosti pojdu lahko tie, co beru pri praci v reale iba selection, aj ked aj to moze byt zapeklite, mozno musi ist o kvalifikovany selection... chce to dobry odhad :)

00809096055600210557922205600691056030570560511905605158
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      18.10.2010 - 14:57:39 , level: 5, UP   NEW
no hlavne ten smooth vyhodi okno kde sa pyta na level a este ci ma pouzit aj subdivide...tak som zvedavy ako sa to bude dat odrbat. prinajhorsom mam paper o smoothovani tak sa niekto bude musiet nasrat a implementovat to nanovo :D

008090960556002105572791
||
 ||      28.09.2010 - 23:13:22 , level: 1, UP   NEW
dneska som ako tak ucelil:
vkonecnom dosledku taka simple vec http://tmp.llllll.eu/ScreenShot_2010_09_2812_29_15.png
rovinne panely 'zlomene' podla pripadneho zakryvenia hrany ktoru kopiruju
grasshopper za podpory C# (snad donho coskoro napumpuju aj python)

00809096055600210557279105574710
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      29.09.2010 - 19:50:01 , level: 2, UP   NEW
je ten grasshopper rovnako pomaly ako rhinoscript?

0080909605560021055727910557471005574855
||
 ||      29.09.2010 - 21:11:44 (modif: 29.09.2010 - 21:36:34), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
rhinoscript je pomaly? mal si vypnuty redraw pocas executovania veci?

grasshopper oproti tomu obcas seka lebo kazda modifikacia cez ui [ci uz priamo vo viewporte alebo cez daky controller] je realtime - ale aj to je celkom svizne
napr:

[i ked tu je to sekanie zapricinene hladanime pozicie]

008090960556002105572791055747100557485505575153
Kwisatz Haderach
 Kwisatz Haderach      29.09.2010 - 23:27:39 (modif: 29.09.2010 - 23:31:32), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
nooo nemal. skusim to najst a vypnut :)

//edit: tak som to vypol pomocou
Rhino.EnableRedraw False
ale moc som tomu nepomohol

00809096055600210557279105572832
huba
 huba      28.09.2010 - 23:30:30 , level: 2, UP   NEW
sa mi to premieta na vodorovnu rovinu akosi stale
vobec by som nepovedal ze to stoji zvislo ako zabradlie ;)

0080909605560021055727910557283205572834
||
 ||      28.09.2010 - 23:31:59 (modif: 28.09.2010 - 23:34:18), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
zly pohlad[=

[ale bude to lepsie ked to nebude uuplne zvisle]

008090960556002105572375
||
 ||      28.09.2010 - 19:15:33 [3K] , level: 1, UP   NEW
http://www.grasshopper3d.com/profiles/blogs/evolutionary-principles?id=2985220:BlogPost:99500