login::  password::




cwbe coordinatez:
101
63532
978843
1619913
63572
63681
3965360
3969038
3969689
3969826

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::4
6 K

show[ 2 | 3] flat


lubomier.sk0
Jaj, zacal som pisat a nejak sa mi to pokaslalo, nerad pisem 2x to iste. TAk ale skusim...

To je fakt nadlho, ale teda skusim. Citaj co ti pisem otvorene, bez predsudkov ci uz suhlasnych alebo nesuhlasnych. To co Ti dava zmysel to prijmi a na nezmysly sa vykasli. V podstate: Never mi. Ver iba tomu co ma pre Teba zmysel...

Z mojho pohladu.
Vztahy budujeme na iluziach. Iluziach ktore sme si vytvorili na zaklade toho ze sme verili rodicom, spolocnosti, Beverly HIlls 902 10, a vsetkemu co nas ovplyvnilo. Standartna iluzia dobreho vztahu je 1+1=3 alebo nejak podobne... Kazdpadne je to vacsinou zamilovany parik, plny cervenych srdiecok, erosovych sipov, bostekov na vecne veky atd...

Problem vsak nastava, ked do vztahu vstupia bytosti, ktore nie su vyrovnane same zo sebou. Nedokazu lubit ani samych seba, ale potreba milovat a byt milovany je tak silna, ze aj napriek vlastnym defektom sa vrhame do vztahov. Verime ze budeme prostrednictvom toho druheho stastni, dame (v slepej viere) tomu druhemu do ruk vlastne stastie a spoliehame sa na to ze ON to zariadi. Ked nie, snazime sa partnera prisposobit nasim predstavam aby sme MY boli stastni. Ale ono to kurwa nejak nejde... Nejak toho slona do chladnicky nenadrbes ani za tu milu pi*u materinu... Vacsinou to je tak, ze ten co je viac doranany a frustrovany v zaujme psychickeho zdravia vztah ukonci...

Mozno generalizujem, moze to mat milion podob, ale zda sa mi ze takto nejak to vseobecne funguje...

A ako "by to malo byt"? Myslim ze hlavne treba najskor vyriesit seba. Naucit sa byt stastny sam za seba. Najst si radost a lasku v zivote. Aby stastie nebolo zavisla od inych ludi. Zaciatkom moze byt naucit sa milovat sameho seba, uprimne - nie sebecky. Dat tomu nasmu telicku co potrebuje... Ale to uz mierne odbacam.

Podtrzeno secteno:
Ked sa vyrovname sami zo sebou. Nadobudneme sebavedomie a budeme stastni tak ako sme, potom si mozeme vytvarat partnerske romanticke vztahy ktore nas nebudu zranovat. Moje skusenosti hovoria za to, ze to co je zranene/urazene/to co sa lutuje je len nase vlastne ego. Nasa vlastna iluzia o nas samych - navyse iluzia falosna ;-)

Vsetko su to len moje pohlady a mozem sa mylit. Neverte mi.

:-)




0000010100063532009788430161991300063572000636810396536003969038039696890396982603984356
uza
 uza      17.05.2008 - 12:10:57 , level: 1, UP   NEW
toto je tvoja empiricka skusenost?

hej, mozes sa mylit ale niekde v tych pohladoch sa vidim sam :)

000001010006353200978843016199130006357200063681039653600396903803969689039698260398435603988860
lubomier.sk
 lubomier.sk      19.05.2008 - 10:00:27 , level: 2, UP   NEW
ano su to skusenosti + studium istych pohladov s ktorymi sa na zaklade skusenosti a preziteho stotoznujem...

0000010100063532009788430161991300063572000636810396536003969038039696890396982603969928
krisa
 krisa      12.05.2008 - 20:32:14 [1K] , level: 1, UP   NEW
to si mi teraz pripomenul co som pred chvilkou citala od Fromma ze: "Vskutku vediet sa sustredit znamena vediet byt sam sebou - a tato schopnost je jednou z podmienok pre schopnost milovat. Ak som priputany k jednemu cloveku, pretoze neviem stat na vlastnych nohach, on alebo ona moze byt pre mna zachrancom zivota. Ale nie je to milostny vztah. Je to paradoxne, ale schopnost byt sam je predpokladom schopnosti milovat."

ale aj tak si myslim ze aj "naozajstna laska" (dajme tomu ze existuje) moze boliet

000001010006353200978843016199130006357200063681039653600396903803969689039698260396992803970657
lubomier.sk
 lubomier.sk      12.05.2008 - 23:33:53 , level: 2, UP   NEW
kecy o parentovani som supol do recycle binu...

rozumiem tomu spravne ze podla teba partnerska laska skor ci neskor sposobi bolest?

ja sa vsak stotoznujem s pohladom ze boliet nas mozu len nase nezahojene rany. niekto sa ich dotkne a potom nas to boli. ked si zahojime svoje rany, nemoze nas nikto zranit...

00000101000635320097884301619913000635720006368103965360039690380396968903969826039699280397065703970723
krisa
 krisa      12.05.2008 - 23:47:37 , level: 3, UP   NEW
nie, to som tym nemyslela, len suhlasim s tou myslienkou ze clovek musi byt najprv spokojny aj sam, aby mohol niekoho milovat a nie len byt zavisly na niekom inom. ale zas na druhej strane laska a s nou veci spojene mozu sposobit bolest, napr ked je neopatovana alebo sa vztah z najroznejsich dovodov skonci. predsa len clovek nedokaze byt natolko stastny ked je sam ako ked je s niekym koho miluje, a ten skok ked sa to skonci je dost neprijemny - bolestivy. :-)

0000010100063532009788430161991300063572000636810396536003969038039696890396982603969928039706570397072303970767
lubomier.sk
 lubomier.sk      12.05.2008 - 23:59:25 [1K] , level: 4, UP   NEW
mne sa zda ze to je len ta nasa predstava. ked nieho milujem "mal by byt pri mne"... ale je to tak? osobne myslim ze nie. z mojho pohladu je laska v tom ze tomu cloveku ktoreho milujem dam vsetko aby bol stastny. barz aj slobodu (alebo prave slobodu?!). nemusi byt so mnou, len nech mu je dobre. nech robi to co chce a to co ho naplna...

ked sa naucime milovat samych seba tak budeme vzdy s niekym koho milujeme a opacne ;)

000001010006353200978843016199130006357200063681039653600396903803969689039698260396992803970657039707230397076703970791
krisa
 krisa      13.05.2008 - 00:06:00 , level: 5, UP   NEW
a vies si to predstavit aj v praxi na sebe? inac pekna predstava aj ked trosku idealisticka :-)

00000101000635320097884301619913000635720006368103965360039690380396968903969826039699280397065703970723039707670397079103970813
lubomier.sk
 lubomier.sk      13.05.2008 - 00:13:01 , level: 6, UP   NEW
prave to prezivam...

uz to bude 5 mesiacov co ma opustila manzelka... milujem ju stale. ale nepotrebujem byt v jej pritomnosti. dokonca sa situacia otocila. ja by som to sem aj napisal, ale nie je to len moja vec a nemuselo by ju potesit keby som to zverejnil.

ale ak si zvedava, kludne ti to popisem v poste...

0000010100063532009788430161991300063572000636810396536003969038039696890396982603969875
Faust
 Faust      12.05.2008 - 20:09:28 , level: 1, UP   NEW
Znie to pre mna strasne ucebnicovo, vseobecne, ako taky navod "how to make yourself happy"

Pre mna zostane laska tou nasou, sukromnou, ktoru si tvorime my (s iluziami zo spolocnosti musim suhlasit). Nejake navody ci generalizovanie ako sa oslobodit od nadvlady ega...lahko sa pise, v praxi ale sa vynara otazka, co tym basnik chcel vlastne povedat..

Tot je moj nazor. Mozno nie je ani dolezite aky je, ale ze ho nenutim druhym a netvrdim co je prave a co nie je.

000001010006353200978843016199130006357200063681039653600396903803969689039698260396987503969895
lubomier.sk
 lubomier.sk      12.05.2008 - 20:15:06 , level: 2, UP   NEW
Moze byt. Obcas mi ludia hovoria ze posobim ako "mentor". Ja vsak nemam potrebu ludi poucovat a presvecovat o tom co si myslim. 2x pisem "Neverte mi." Je mi jedno co s tym prijmatel urobi...

Kazdemu co jeho jest, hlave to prezivaj intenzivne. Zi a nekrm iluzie... Alebo aj krm. Je to Tvoj zivot a Tvoja cesta ;-)

Mas pocit, ze nutim druhym moj nazor? Mozno som sa unahlil stym slovom "prave", skor by som povedal "prirodzene"... Da sa o tom polemizovat, nechcem sa obhajovat ale mas pravdu. Mozno som sa trosku nechal uniest a vyjadril sa prilis ostro. Ale mozno keby som sa vyjadril inak, nevznikne tato diskusia. :-)

0000010100063532009788430161991300063572000636810396536003969038039696890396982603969830
f0n[Locked_OUT]
 f0n[Locked_OUT]      12.05.2008 - 19:50:59 , level: 1, UP   NEW
uhm