login::  password::




cwbe coordinatez:
101
63540
1353230

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::719
16 K

show[ 2 | 3] flat

Na YACI (Yet Another Crazy Idea) gamedev stretko by som sa prisiel
neprisiel by som
 
33.3%
aktivne zapojit ako grafik/umelec
 
14.6%
aktivne zapojit ako programator
 
8.3%
aktivne sa zapojit akoukolvek cinnostou
 
20.8%
prisiel by som sa pozriet
 
22.9%
48 voted
Zaujimas sa este stale o tvorbu hier ?
Netvorim, iba ma to tak zaujima
 
20.5%
Chodim sem uz iba zo zvyku
 
5.1%
Aktivne tvorim
 
12.8%
Planujem aktivne tvorit, momentalne netvorim
 
30.8%
nie
 
10.3%
Netvorim lebo nemam cas
 
12.8%
Tvoril by som ale cakam na kolegu
 
7.7%
39 voted
Ak by si chcel prist na kyberia gamedev session, tak vyber v ktorej casti SK sa vacsinou nachadzas
nechcem prist na session, session sux
 
7.7%
zapad
 
20.5%
sever
 
2.6%
juh
 
0.0%
vychod
 
2.6%
stred
 
12.8%
Bratislava
 
41.0%
prilis daleko od Slovenska
 
2.6%
som introvert, radsej spravme online IRC session
 
10.3%
39 voted
5.8.`09 - Na kolkych hrach si uz pracoval ? (rataju sa aj rozpracovane a nikdy nedokoncene tituly)
10 - 10e6
 
0.0%
0 ani ma to nelaka
 
5.1%
0 ale chcel by som
 
20.5%
1 - 3
 
51.3%
4 - 9
 
23.1%
39 voted
Kde by bol zacinajuci gamedev blog najefektivnejsi?
blog.sme.sk
 
11.5%
blog.sector.sk
 
7.7%
zalozit gamedev.sk
 
46.2%
ine, napisem..
 
11.5%
neviem posudit
 
23.1%
26 voted
Ktorym prstom v hrach ovladate stredne koliesko na mysi?
inym
 
0.0%
take hry nehravam
 
0.0%
ukazovakom
 
72.5%
prostrednikom
 
25.0%
prstennikom
 
2.5%
40 voted
Kolko legalne zakupenych hier vlastnite ?
0
 
12.5%
1-2
 
25.0%
3-4
 
31.2%
5-10
 
12.5%
viac
 
12.5%
nehram sa
 
6.2%
16 voted
Kolko by mala stat PC/konzolova hra ?
nech ma hra premenlivu cenu, 200 pre slovakov 1500,- pre cudzincov
 
10.0%
to je jedno len nech maju studenti zlavu 75%
 
10.0%
nic
 
0.0%
do 200 Sk
 
0.0%
do 500 Sk
 
50.0%
do 1000 Sk
 
10.0%
do 1500 Sk
 
20.0%
viac ako 1500 Sk
 
0.0%
10 voted
Aku poziciu vo vyvojovom teame zastavas, alebo co by si chcel robit ?
tvorba deja
 
13.3%
tester
 
0.0%
kombinacia viacerych spomenutych
 
26.7%
ina
 
0.0%
grafik
 
20.0%
programator
 
33.3%
hudba / zvukove efekty
 
6.7%
15 voted
Kolko by mal trvat vyvoj PC/konzolovej hry, od zaciatku az po finalnu verziu ?
0,5 roka
 
7.7%
1 rok
 
30.8%
2 roky
 
30.8%
3 roky
 
15.4%
4 a viac
 
15.4%
13 voted

mirex0
mashina0
duBeN0
skid_zoo0
Gerronimo0
forcer0
Quentin0
lazyShepherd0
risko0
XcomeX0
Mydrim0
sfilipum0
VirtualVoid0
al-caid0
Iluviel0
adam devop0
dj-jr0
Abe0
dust bunny0
makka0
aarin0
ulkas0
Trilobite0
Ulotrich0
Indalam0
wizzian0
semantic fre...0
cyberpunker0
stamina2
drakh2
nepenth3
EGA3
-sXero-3
robot jox3
jolly good3
repelent3
kacica3
echo bravo3
acidmilk4
irmmo5
basus5
bilak5
Wayfarer5
sandius5
StiX6
die_go6
skurva.7
GAZ7
niekto8
ste8
esc8
tali8
catiga8
Lester8
Miyamoto8
Pantasko8
depe9
eno9
Roger_Krowiak9
majur9
null,null10
dzff10
stenlis10
gothic10
killya10
r10
lakerko10
12
jaRo12
lajci13
burinka13
neon15
andread16
bambix17
lemonxd17
kybu17
Letoslav17
linker17
asides18
selectriques18
Abulia19
hlsman19
Abdul Alhazred19
NiTR023
Kiith-Sa23
Mito23
Ywettka24
26
nihil26
hado26
dunihlav27
R@10029
@OMs29
maliar31
daboss32
s733
Fen33
vlku38
mscava38
38
mnemonic39
pink-fu[Lock...39
Samorost40
stick43
skii chrt[Lo...43
adhara50
hauso52
osem55
Linkman55
suchydom60
chory nos60
Kajsi61
paket61
andrejdwin63
blade67
pikseliahky80
mate200281
ponyo90
gapa97
jahodisko103
Carpathian107
oolerin118
dudko123
sudcadred130
Furby130
vung133
Red RejveN140
831141
marley.bismark144
Martini145
sayten151
yan156
jinx160
A.boy164
mojo182
petermasek197
munky197
5horty197
electrodko201
nacks201
p4r4nojko203
smilodon210
d3nzel215
lbnd221
w221
(((:)))[Lock...242
siiilon244
ian carry256
flegmo261
Wolfe268
Detective Lt...270
mx282
Fuki285
sad&kvet312
maioiam332
Harvie334
bogues335
blondacisko346
soc355
Alexej365
:j4nc0439
michaux544
evaku551
asebest561
erik_kollar580
havrancek580
mono580
rimii587
michael czer...596
morti596
vincent606
otex a owad608
struna610
t314627
ria630
valentiniova635
psychotron642
dudel642
eaglebeaver644
crowd​ con...662
deawoo670
beast693
NiO695
Takze v skratke: chcem vytvorit hru. Uz od malicka. Nejaku beznu arkadu, panacik beha po plosinkach, a plni ulohy, cele zaobalene zaujimavym pribehom, napriklad zachranovanie princeznej ... a tak som zacal programovat engine. Engine uz ako tak beha, ale na tvorbu hry treba aj trochu viac ako len program. Treba aj grafiku, hudbu, pribeh. A hlavne ten pribeh je dost dolezity. Treba aby bol zaujimavy, aby hraca zaujal, aby ho vtiahol do deja.
Kedze je problem zohnat niekoho kto by vytvoril pribeh, pretoze vacsinu ludi to chyti iba na zaciatku a po case ich to prestane bavit, volim iny pristup ... zoskupit tu inspiraciu, napady ktore by v hre mohli byt, a z tych napadov poskladat dej do celku. Takze ak sa chces zapojit do tvorby hry a mas napad ako, nehanbi sa - pis! Fantazii sa medze nekladu, kedze to bude tak trochu aj scifi.

gamedev sites:
eng: devmaster | gamedev | gpwiki [libraries]
Gateway to games | applicachia
sk/cz/pl: nopdesign | dataweb | ceskehry | gamedev.pl
kybca: level design | povodne forum | trackovana music
najlepsie hry | Pixel Design


libraries:
Free Game Development Libraries !!
2D: sdl | allegro
sound: fmod | audiere
physics: tokamak | newton | ode
networking: rakkar
java: Lightweight Java Game Library

engines - porovnania
2D: gpwiki.org
3D: devmasters

resources:
60 sites: free models
55 sites: free sounds
41 sites: free images/icons
Free legal art for game projectsNEW!

models: wikia.com (low-poly) | model3d.biz (high-poly)
textures: texturemaker | boom.ru | wadfather | cgtextures | amazingtextures.org | humus.name
inspirational: toucan.jp | imageafter.com | mayang.com
sound: flashkit (loops - hudba)
sprites&tiles: molotov.nu | gamingw.net | panelmonkey.org | captainn.net | reiner's tilesets | gamedev.net

articles:
flipcode (obrovska zbierka articlov o vsetkom)
Amit’s GP Info (pathfinding, ai, scripting, tiles, game design, etc)
A* Pathfinding for Beginners (popici napisane!)
The Omniverous Biped's FAQ's
ako predat hru?
CodeProject (clanky zamerane na win32 a c++)
humus.name (ukazky pouzitia OpenGl a D3D + D3D10 so zdrojakmi)
nehe.eng , nehe.cz (ukazky pouzitia OpenGl + zdrojaky)
fundamentals of pixel shaders
So you want to be a game programmer?
Codesampler (priklady OGL a D3D)

other:
gamedevmap
An Overview of Shareware Registration Services
so you want to be a game programmer?
java game programming
maze classification
unique portfolio
CORE OF GAME PROGRAMMING - genialna kniha

rss:
GamasutraFeatureArticles
GameCareerGuideFeatures | GameCareerGuideNews
GameTunnel | GameTunnel-Reviews | GameSetWatch
GameProducer.net | ArtfulGamer | LostGarden

Projekty a ludia: report
Knihy: mame vsetko
Zdrojaky: mame vsetko
Vedomosti: vieme vsetko, radi poradime, staci sa opytat



Co nemame: ludi co maju cas robit hry






00000101000635400135323008761105
psycho
 psycho      16.06.2020 - 16:35:59 [15K] , level: 1, UP   NEW
studenti z GamesLab-u idu prezentovat hry co robili
https://www.facebook.com/OpenLab.sk/videos/574313769907279/?v=574313769907279

druhaci a tretiaci na strednej skole (tretiaci uz to maju druhy rocnik)
je to v skole namiesto hodin programovania (a doma)
robia v unity c# a su vedeni clovekom z herneho studia

2VuVYVG.jpg

0000010100063540013532300876110508761257
Mydrim
 Mydrim      17.06.2020 - 00:53:08 (modif: 17.06.2020 - 00:53:53) [1K] , level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ze sa na strednych skolach hram venuju, je super. Smutne je, ze sa zda, ze nikomu nevadi skoro uplna absencia invencie, experimentu, kreativity - napriek tomu, ze sa spomina a ze tie projekty moderator oznacuje za velmi kreativne, naopak akoby studentov chvalili za okopirovanie uplne vsetkeho od podobnych hier a za vyrobu absolutne bezducheho freemium zrutu penazi. "Ake su plany do buducna?" "Reskin, teda ze miesto nezmyselneho klikania na telefony spravime uplne rovnake klikanie na nieco ine a vydame to ako druhu, plnohodnotnu hru." "Vyborne!" Smutne...

000001010006354001353230087611050876125708761260
psycho
 psycho      17.06.2020 - 02:44:13 (modif: 17.06.2020 - 03:11:54) [1K] , level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
heh no, ono to nie je take lahke, je tam tolko faktorov

jasne, ideal je ze po roku ucenia sa programovania
16 rocne deti spravia premakanu hru
ktora bude zaroven viac inovativna a kreativna a s myslienkou

lenze

zacinaju ked maju 15 rokov, bez skusenosti s programovanim, od nuly
je to 4 hodiny tyzdenne, nezabudni ze kopec hodin odpadne, chybaju su chori, ucia sa na pisomku na dalsej hodine, nejde im to, tocia sa v chybach, su demotivovani
je to skor lepsia skola, ale stale su to proste studenti z populacie, je to gaussova krivka schopnosti
tj tych velmi sikovnych je tam len par, potom su taki co sa nieco naucia, a nejaki co len tak tak prejdu, lebo proste nemaju disciplinu robit nieco s vlastnou motivaciou

a teraz taky mix

- nie je to o venovani sa hram, je to o tom ze maju mentora, to ci su to hry je jedno, ucia sa discipline, a v tomto robia velke kroky, ono to nevidiet na tomto, ale zober si ked takto budu pracovat 5 rokov, a hlavne teda mnohi si doma robia este vlastne hry
- absencia invencie je v prvom roku programovania prirodzena, najviac sa clovek uci kopirovanim, vlastne napady nedopadaju idealne, ucia sa zaklady a je tazke sa ucit programovanie, game dizajn, a hned byt aj kreativny, za rok mozu byt radi ze sa naucili nejake zaklady, za seba mozem povedat ze od 6 do 9 som len prepisoval kod z knih, od 9 do 13 som pisal kreativne blbosti co ani nebol kod, od 14 som zacal kopirovat existujuce hry a nikdy nic nedokoncil, atd, tu su vedeni aby sa za skolsky rok naucil c#, photoshop, tvorbu game dizajn manualu, a aby to dokoncili, a este sa ucia robit v teame
- freemium zrut penazi, tu sa ciastocne zhodujem, avsak najvacsie slovenske herne studiu nepomaha, druhe najvacsie sa do toho dalo s tym ze toto je ich zivobytie tak ich ucia to ako to robia, je to na debatu, ale pravdupovediac som rad ze sa im niekto profesionalny vobec venuje

je niekolko labov, kazdy ma nejaku uroven (hybridlab s php a vue, iot lab s arduino, appslab s c#, ailab s python a jupyter notebooks, a gameslab unity c#)
ja sa na to pozeram z hladiska toho ze co by mali v skole namiesto toho
takto ich uci clovek labmaster, ktory sa tym zivi, ktoreho bavi robit hry, ktory to robi lebo to chce robit, ktory sa tym studentom extra venuje cely rok a pri kazdom mysli na to aby sa niekam posunul, studenti maju moznost uvidiet ake to je v hernych studiach z kazdeho nieco vyskusat, a cele to zastresuje firma ktora sa tym zivi a rozumie tomu, a v zasade nechava volnost studentom

myslim ze tato skusenost dava studentom vela do zivota, najma teda disciplinu a spoznanie vlastnych schopnosti a moznost rast, ktoru v skole takto nedostanu, je to urcite aj na labmastrovi, tento to robil prvy rocnik a vela sa naucil co sa da dobabrat ale aj ake tazke moze byt pracovat so studentami, a samozrejme cela ambicia openlabu je dostat to na vacsiu uroven

ide o spajanie snazivych studentov s uspesnymi firmami, vedene uspesnymi ludmi z praxe
tj ak sa ma zvysit uroven, tak niekto z nich ju musi zdvihnut, alebo prist niekto lepsi a spravit to este lepsie

a este ma napadlo ze co je vlastne tvoj benchmark, lebo ak by si videl niekde ze niekto dokaze konzistentne celu triedu studentov vzdelavat na uroven ktoru popisujes a dokaze to s 15 rocnymi, tak to by bolo velmi inspirativne take nieco vidiet ze niekomu funguje, tipujem ze dostat sa na taku uroven si ziada vela rokov snazenia a zlyhavania a zotrvania

00000101000635400135323008761105087612570876126008761391
lazyShepherd
 lazyShepherd      17.06.2020 - 12:12:40 , level: 4, UP   NEW
Z akych strednych skol tam boli studenti?

~ What a time to be alive... ~

0000010100063540013532300876110508761257087612600876139108761410
psycho
 psycho      17.06.2020 - 12:53:34 , level: 5, UP   NEW
https://spsehalova.sk/
potom su este jedna v kosiciach a v kysuckom novom meste

00000101000635400135323008761105087612570876126008761262
Mydrim
 Mydrim      17.06.2020 - 03:14:46 , level: 4, UP   NEW
ja tomu vsetkemu rozumiem, ale podstatne je to, co sam spominas, ale nezda sa ti to mozno az tak zle, ako mne:

Ze smeruju deti a takyto kurz vedu ludia, ktori sami vlastne nic poriadne nespravili a maju v portfoliu tiez len genericke vykradacky do facebooku a tymto smerom o hrach rozmyslaju, len ako o biznise a nehanbia sa za to. Takze su tam decka, ktore uz vydavaju druhy rok druhu freemium hru pre mobily a pocitaju peniaze, marketing, organicke a neorganicke sirenie, monetizaciu, distribuciu. Napriek tomu, ze kreativita nulova, akakolvek skutocna hodnota samotnej hry nulova, prinos ludstvu nulovy, uplne vsetko okopirovali, vsetku grafiku odkreslil atd. A lektori kurzu su s tym uplne v pohode, ziadne pripomienky, kritiky, podnety k uvazovaniu, zamyslanie sa nad konceptami, nic - aspon podla toho live streamu tak sudim. A este aj ty si im pochvalil "krasnu grafiku". Neviem ci toto sme mysleli tym vytvaranim hier a ci treba deti k tomu vychovavat, ci este viac tohto momentalne svet potrebuje - myslim, ze uz podobnych veci mame dost aj tak.

Toto je stredna skola - ako su na tom univerzity, mimochodom? V CR to v poslednych rokoch vypada v tomto smere na vysokych skolach nadejne, aj v Prahe aj v Brne a tesim sa do buducna. Ako to je na Slovensku, vieme?

0000010100063540013532300876110508761257087612600876126208761263
psycho
 psycho      17.06.2020 - 03:40:22 [1K] , level: 5, UP   NEW
myslim ze tu narazas uz na nevyrieseny problem
je kopirovanie existujucich hernych mechanik problem? nie je kazda hra v zasade vykradnutie niecoho starsieho?
kolko inovativnych hernych studii bolo na slovensku za celu historiu? a odkial maju bezni studenti mat talent na takej urovni ktoru tu takmer nikto nikdy nemal?

uplne suhlasim s tym ako si to teraz napisal, ze robia hru kde pocitaju peniaze, ja sa s tym nestotoznujem, myslim si ze to nie je zdrava ani fungujuca motivacia, je to cele tak trochu fraska pretoze spravit zarabajucu hru je takmer nemozne, jedine co tam dava zmysel je ze naucit sa ako funguje trh trosku
toto uz je v rukach ludi z praxe ktori sa pridaju, samotna monetizacia je ale len asi 2% z celej tvorby hry, urcis si za co sa ma platit a obcas pozries na vynos z hry

ako problem vnimam ze to tym studentom nie je podane v kontexte trhu, ze toto zaraba, ale toto je skor spolocensky problem, ze mladi ludia potrebuju flexit a merat sa spolocenskym uspechom, podla mna sa treba zamerat na tie ostatne skusenosti ktore pri tom naberu

neviem co ti mam povedat na prinos ludstvu, alebo na domnienku ze labmaster nedal kritiku, po tom ako s nimi travil 2x2h tyzdenne po cely skolsky rok a supportoval ich vo volnom case ked pracovali z domu mimo skoly na svojich projektoch... neboj sa, tej prezentacii predchadzalo kopec tvrdej kritiky :)

tak ta jedina hra mala legit grafiku, tak preto "super", lebo nevyzerala programatorsky ako tie predosle :)
opat ale ber to ze sa naucili tooly, cit neziskaju zo dna na den, to naberu postupne rokmi

neviem co je pre teba "vychovavanie", to si asi nechaj pre seba, nikto nepotrebuje niekoho vychovavanie, co svet potrebuje nechaj taktiez aby si kazdy urcil sam a tolko kolko sa na tom posnazi, to svetu prinesie
a k comu by si studentov viedol?

neviem ako su na tom univerzity, ale ten koncept ako funguju ze 300 studentov pozera na niekoho ako zo seba robi youtube, to podla mna nie je sposob ako nieco odovzdat, mne urcite dalo v zivote viac to ze som veci skusal a ze som pri niecom vydrzal hodiny a hodiny, a ze som kopiroval co som videl ze spravil niekto iny, a vela premyslal o tom co chcem, a toto je nieco co podla mna najviac funguje u niektorych, a zaroven to je to co u niektorych najviac nefunguje

co je v brne a prahe?
ale nie je trosku neskoro zacat to riesit az v 18 na vyske?
univerzity ale pokial viem nemaju tuto ambiciu, tam mas 1 ucitela na vela ziakov a venuju sa im minimalne, toto je presne opacny koncept, mas mentora ktori tam je stale pre teba a jeho cielom nie je ucit ta ale byt dostupny ked sa chces poradit a preniest svoje skusenosti, ale odmakat si to musi student sam prave tym pracovanim

000001010006354001353230087611050876125708761260087612620876126308761264
Mydrim
 Mydrim      17.06.2020 - 06:05:07 (modif: 17.06.2020 - 06:06:28), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ok tak sa uz nemame o com bavit, ked si mam vsetko nechat pre seba:)

Iba odpoviem na situaciu v CR. A predtym mala poznamka; koncept ze 300 studentov pozera na niekoho, to pre nasledujuce skoly neplati. Aby si si to vedel predstavit, ak nepoznas nikoho z umeleckych akademii, vyuka prebieha najcastejsie sposobom: stretava sa raz/dvakrat do tyzdna asi 15-30 ludi spolu s 2 pedagogmi a konzultuju svoje projekty a diskutuju o nich (casto to trva znacnu cast dna, casto so spolocnym obedom a vysedavanim do vecera), ci uz volnych, ktore si vybrali sami, alebo podla presnych zadani. A zvysok tyzdna (okrem chodenia na prednasky do tych poslucharni o ktorych vravis, na teoreticke predmety - napriklad na filozofiu ci historiu filmu a do dielni, kresliarni na prakticke predmety - napriklad na figuralnu kresbu alebo na zvaracsky kurz) pracuju na tych projektoch bud doma, alebo v spolocnom skolskom atelieri. Samozrejme lisi sa to podla nastavenych podmienok atelier od atlieru, ale takto zhruba to byva najcastejsie.

- na FAMU, prichodom novej mladej rektorky, otvaraju pocitacove hry ako obor. Posobila tam tiez napriklad Helena Bendova, ktora sa ako jedna z mala videohram venovala teoreticky, napisala o nich par kniziek - to som velmi rad, ze sa (konecne) deje.

- Na UMPRUM sice zatial atelier priamo pre hry neotvaraju, snad to ale o par rokov pride, visi to vo vzduchu, celkom pravidelne sa temam ako virtualna realita a interaktivnym vystupom venuju napriklad v atelieroch grafickeho designu. (na tej istej skole uz velmi davno diplomoval napriklad Samorost, v atelieri animacie)

- Na AVU, ked pred rokom prebehol kurz na vedenie uvolneneho atelieru, drzal som palce Michalovi Cabovi, ktory sa tam hlasil s koncepciou atelieru "programatorskeho", bohuzial neuspel a vyhralo vedenie femi/queer aktivisticke(nic proti). Ale tiez je to otazkou casu, videohry sa tam tiez obcas objavia ako diplomova praca, aj v maliarskych atelieroch a v ponuke skoly byvaju Unity kurzy atp.

To su prazske akademie. V Usti su/boli na grafickom designe tiez sikovni programatori a vznikol napriklad kresliaci arkadovy automat so vstavanou tlaciarnou.
V Brne existuje atelier priamo pre hry, pod vedenim Vojtecha Vanka, s ktorym sa trochu poznam a verim, ze to vedie dobre
https://art.ceskatelevize.cz/profil/vojtech-vanek-inzWK?fbclid=IwAR0EnAP_-MhsRJIaBzhmpICx92CwAZzybuuqrj84WJ5OjXjUWOKp-j9gXtk

00000101000635400135323008761105087612570876126008761262087612630876126408761325
psycho
 psycho      17.06.2020 - 10:32:03 (modif: 17.06.2020 - 10:41:09), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
nechat si mas pre seba len "vychovavanie", to je taky trigger word nadradzujuci sa, ktory predpoklada ze ty vies v niektorych veciach lepsie ako oni, ty mozes mat viac skusenosti, ale k svojej situacii sa musia oni sami postavit a ty im mozes davat rady a modelovat prilezitosti

je podla mna velmi dolezite nerozmyslat nad tym ze vychovavame mladych, to sa da lahko zneuzit na mudrovanie co ma niekto robit
beriem to ako vytvaranie prilezitosti pre mladych, to je nieco co je cisto na tvojej strane a mladi si mozu vybrat to co im ponukas alebo zistis ze im to nedava zmysel a musis hladat ine cesty - pointa je ze ked ti vzdelavanie nefunguje, tak sa tomu treba adaptovat a hladat cesty

jo, tak umelci to robia lepsie teda :)
ten koncept konzultovania projektov je aj na nejakej IT vyske?

to FAMU si pozriem, dakujem za info, vies mi dat prosim referenciu na odbor pocitacovych hier?

z tych ostatnych nerozumiem ze v com sa da inspirovat
vratim sa naspat k strednej skole, je to technicka skola, kde myslim ze by to nemalo ist umelecky ze kazdy si robi co sa mu paci, ale mali by naplnit nejake osnovy a nabrat si nejake skilly

edit:
nieco som nasiel https://gamedev.cuni.cz/studium/herni-obory/pocitacove-hry-na-famu/
ak mas nieco dalsie tak budem velmi vdacny
ale pozeram ze to nie je IT odbor, to je umelecky, toto ale je iny zamer ako gameslab - ten je o praktickych zrucnostiach, nie o umeleckych

00000101000635400135323008761090
cyberpunker
 cyberpunker      16.06.2020 - 15:46:01 , level: 1, UP   NEW
Ak by niekoho zaujimalo, Blendo Games publikovalo zdrojaky viacerych ich hier na githube:
Gravity Bone (2008)
Flotilla (2010)
Thirty Flights of Loving (2012)
Quadrilateral Cowboy (2016)
https://github.com/blendogames

00000101000635400135323008755306
mashina
 mashina      29.05.2020 - 16:37:13 , level: 1, UP   NEW
https://onsetfacilities.com/quixel-is-now-free-for-unreal-users/

00000101000635400135323008734185
cyberpunker
 cyberpunker      02.04.2020 - 12:36:45 , level: 1, UP   NEW
Ahojte, neviete niekto odporucit nejaky javascript game devel manual?
Robim na jednej mensej hre vo vanilla js a zaujimalo by ma ako asi vyzeraju design patterns ked mam viac NPC oponentov v tahovke.

Pozeral som nejake youtube videa s jednoduchymi examplami + github, ale ak by si niekto spomenul na dobry js kod / simple open source hru, tak dajde vediet

0000010100063540013532300873418508734536
ulkas
 ulkas      03.04.2020 - 08:47:13 , level: 2, UP   NEW
design patterns su univerzalne. skus pogooglit pre ine jazyky a iba okopiruj ten format.

ja osobne mam z js frameworkov pocit, ze kazdy jeden ide vylucne proti good practices a iba poskytuje zmesku workaroundov na vsetko.

000001010006354001353230087341850873453608734567
cyberpunker
 cyberpunker      03.04.2020 - 09:57:48 , level: 3, UP   NEW
ano, preto sa snazim vo vanilla js. netlaci ma nejaky deadline, skor to spoznavam.
Design patterns poznam, skor ma ich pouzitie zaujima, ze kedy factory/prototype pouzit. Nieco som nasiel aj na youtube, live coding sessny

00000101000635400135323008733823
repelent
 repelent      01.04.2020 - 15:15:47 , level: 1, UP   NEW
Za chvilu bude dalsie Ludum Dare a myslim, ze vela z nas ma unikatnu sancu zucastnit sa.

Ja som sa povodne neplanoval, ale tak nejak tipujem, ze mi tento tyzden lietadlo nepoleti. Takze ak za dva tyzdne este budem zdravy, a pojde elektrina a ineternet, tak som urcite in.

Momentalne sa daju zadavat temy (o ktorych sa potom bude hlasovat) a je ten spravny cas vyhradit si nejaky maly cas na vyber technologii ci na maly trening (to sa mi este nikdy nepodarilo, takze...).
https://ldjam.com/events/ludum-dare/46

00000101000635400135323008698300
cyberpunker
 cyberpunker      10.01.2020 - 23:46:44 [1K] , level: 1, UP   NEW
VVVVVV’s Source Code Is Now Public, 10 Year Anniversary Jam Happening Now!
http://distractionware.com/blog/2020/01/vvvvvv-is-now-open-source/

nejake komenty na hacker news k source code
https://news.ycombinator.com/item?id=22011358

00000101000635400135323008689929
cyberpunker
 cyberpunker      12.12.2019 - 18:02:06 (modif: 12.12.2019 - 18:02:39), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ahojte neviete mi poradit ci existuje vseobecny nazov pre hry, kde vyberate v menu nejake nastavenia pre dalsi tah a nasledne date play?
vsetky herne strany potom v animacii prevedu tah a znovu si v menu vyberate next steps

podla mna je to turn-based strategy, ale ked nieco take hladam cez google, tak mi najde interkativne graficke hry. ja mam na mysli skor nieco co ma UI ako World Domination 2, resp. nejaky football manager

0000010100063540013532300868992908690099
mirex
 mirex      13.12.2019 - 08:44:19 [1K] , level: 2, UP   NEW
Myslim ze zadavas spravne klucove slova, ale interaktivne hry maju dobre optimalizovane SEO aby ich google naslo. Pozri druhu alebo tretiu stranu google vysledkov.

A ak vies ake hry sa ti pacia, tak skus hladat "{nazov hry} alternative" alebo v nejakom obchode najdi tuto hru a pozri si "odporucane podobne hry".

00000101000635400135323008676066
repelent
 repelent      30.10.2019 - 14:46:14 [3K] , level: 1, UP   NEW
Par tyzdnov dozadu bol dalsi Ludum Dare, tema bola "Start with nothing"

Vedel som, ze tomu nebudem moct venovat vela casu, takze scope co najmensi, jednoducha grafika, nepustat sa do veci co neviem (rotacie!!), atd... Jednoducha grafika sa podarila - ziadne farby, textury, modely, nic.. vsetko je to iba text vlastne. Plany boli male, a sice som aj tak nestihol vsetko, ale hlavne, ze som nevymyslal blbosti.

2678a.png
Alphabet

Ciel hry je si lietat a nazbierat vsetky pismena abecedy. Lietaju tam nejaki nepriatelia, da sa strielat. Je to dost nevyvazene, su tam nejake bugy.

Zahrat si to mozte tu: https://rplnt.itch.io/alphabet-ludumdare-45

Hodnotenia uz boli aj lepsie, ale samozrejme aj horsie. Tak celkovo som skor spokojny ako nespokojny - grafika (respektive jej nedostatok) sa mi paci a k nejakej realnej hratelnosti chybalo par hodin :)


PS: nasledujuci bude v aprili

0000010100063540013532300867606608677166
VirtualVoid
 VirtualVoid      04.11.2019 - 12:44:23 , level: 2, UP   NEW
piči, ja som kopal montážnu jamu vtedy... tak na, K

000001010006354001353230086760660867716608677183
repelent
 repelent      04.11.2019 - 13:16:47 , level: 3, UP   NEW
jeden z nas robil nieco uzitocne :)

0000010100063540013532300867606608676547
dj-jr
 dj-jr      01.11.2019 - 08:57:16 , level: 2, UP   NEW
lol, paráda, akurát tie specialchars ma niekedy pekne serú :D

... keď napneš strunu moc - praskne, keď ju napneš málo - nebude hrať ...

0000010100063540013532300867606608676146
XcomeX
 XcomeX      30.10.2019 - 18:06:34 (modif: 30.10.2019 - 18:07:42), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
...dobré to je, vcelku jsem se zabavil =)
mimochodem, dalo by se někde podívat na zdrojáky, že bych se něčemu přiučil?

000001010006354001353230086760660867614608676217
repelent
 repelent      30.10.2019 - 23:39:48 , level: 3, UP   NEW
zdrojaky su tu https://github.com/rplnt/ludumdare45
ale rozhodne by som to neodporucal ako zdroj na ucenie sa :)

00000101000635400135323008676066086761460867621708676242
XcomeX
 XcomeX      31.10.2019 - 05:32:54 (modif: 31.10.2019 - 05:33:02), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
...dobrá, beru na vědomí, budu se tedy jen dívat, nikoli učit =)
díky.

00000101000635400135323008646423
psycho
 psycho      22.07.2019 - 21:32:29 [16K] , level: 1, UP   NEW
s kamosom robime show me your code beer, tentokrat bude na temu unity
ako skuseny tech clovek bude teo, ktory nieco porozprava a potom zodpovie pripadne otazky ohladom unity
robil posledny rok mentora studentom v openlab.sk a predtym nejake projekty...
pridte pripadne ukazat svoje projekty co ste robili v unity

o tyzden v pondelok 29.7. o 18-tej, v campus city
event: https://www.facebook.com/events/694832497606118/
groupa: https://www.facebook.com/groups/264884697771154/

65960034_10156666094914387_4742497313375649792_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_oc=AQnHsJ2KPF5Cp99pm3JlgUNsUdEChXJlLwSOz_cvz8c-86qtCHB5aidFjbDJjZZmvcw&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=4447643c1d9a5e6c66888017b28065bb&oe=5DA26952

0000010100063540013532300864642308646441
mirex
 mirex      22.07.2019 - 23:09:55 , level: 2, UP   NEW
Good job! :)

00000101000635400135323008620903
repelent
 repelent      30.04.2019 - 11:29:30 (modif: 30.04.2019 - 11:44:12) [12K] , level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Najprv trochu minulosti, Ludum Dare 43 - tema Sacrifices must be made

1ccd0.jpg
Dot, The Wanderer

Hra s ktorou som bol dost nespokojny - asi prvy krat pri LD. Klasika flakanie sa v sobotu a sustredenie sa na blbosti - v tomto pripade to bolo kreslenie stromov a pathfinding. Pathfinding, ktory som zacal pisat stylom "to len rychlo zbucham a bude" a stravil som na tom hodiny. Aj kvoli tomu, ze to bolo "len tak narychlo". Je ten pathfinding potrebny? Vobec. Je vsak velmi zly a kazi uz tak nudnu hru. Realne som na samotnej hre zacal robit niekedy v nedelu po obede a ledva som nieco stihol dokoncit v deadline. Na akekolvek tweaky hratelnosti cas nezostal. Ale aspon ma ta hra nejaky ciel a da sa po par pokusoch (po tom co sa clovek nauci bojovat s tym ovladanim) vyhrat.

Zahrat sa da cez browser tu: https://rplnt.itch.io/dot-the-wanderer




A teraz k tomuto vikendu, Ludum Dare 44 - tema Your life is currency

Hned z prvej tema u mna 0 bodov. Nakoniec som si ale nieco vymyslel. Vizual cca GTA1, hrate za superhrdinu co chrani mestecko pred zlymi panacikmi. Jeho superschopnost je, ze za zranenia dostava peniaze. Plan bol za ne kupovat zbrane, den/noc cyklus, nejake AI pre tych zlych panacikov.

23168.jpg
An unlikely superhero, protecting city from gangsters. Roaming streets, keeping things in order. Shot by a gangster? Insurance will pay for the next shootout. Hit by a car? No problem! Just more money for The Insured Man.

Tych par hodin co som tomu v sobotu venoval som stravil na jazdeni auticok po meste. Opat nieco nie nutne pre hru samotnu. A ani to nie je moc dobre nakoniec. Zase narychlo napisane aby mi to nasledne stale padalo pod nohy. V nedelu vecer, velmi daleko od konca hry, som to zabalil celkom skoro a nechal prepadnut do jam eventu. Takze v pondelok po praci som tomu konecne venoval vacsi kus casu. Ku koncu som uz robil take nechutnosti, ze som vlastne rad, ze to je Jam a cele to mozem zmazat bez zdielania kodu :)
Co sa tyka hry somatnej - ako takmer vzdy nema zvuk, chybaju featury, je zla, nudna, nema moznost vyhrat, ... Takze z tejto edicie mam este horsi pocit ako z tej co som sem minule ani nedal.

Cez browser dostupne tu: https://rplnt.itch.io/the-insured-man

0000010100063540013532300862090308661154
lazyShepherd
 lazyShepherd      10.09.2019 - 16:12:40 , level: 2, UP   NEW
Profesne v zivote robis co ak to nie je tajne?

~ What a time to be alive... ~

000001010006354001353230086209030866115408661161
repelent
 repelent      10.09.2019 - 16:30:48 , level: 3, UP   NEW
posledny rok a pol cca som akoze programator, ehm :)
predtym tiez it, ale programovanie bolo max nejake mensie tooly si napisat sem tam

00000101000635400135323008620903086611540866116108661381
lazyShepherd
 lazyShepherd      11.09.2019 - 11:16:22 , level: 4, UP   NEW
V com programujes? Unity je C#?

~ What a time to be alive... ~

0000010100063540013532300862090308661154086611610866138108661384
repelent
 repelent      11.09.2019 - 11:32:01 , level: 5, UP   NEW
Python/Go
Unity je C#. Ten jazyk je celkom super, aj ked ho teda moc nepoznam, ale nemam problem tam robit co chcem v tych 48h. Akoze zakladne veci vsetky rychlo zistim, vela krat bez toho aby som opustal IDE, a zlozitejsie koncepty mi moc nechybaju. Horsie je Unity API, ktore moc nepoznam, ale aj Editor kde vela veci ani neviem, ze existuju. Tiez vobec nemam prax vo vseliakych rotaciach a neviem co. Tam zabijam strasne vela casu :)

Najviac by pomohlo skusit si nejake veci mimo sutazneho vikendu... akoze teraz za par tyzdnov bude dalsie, tak by mi velmi pomohlo si to po tych mesiacoch znovu skusit. Ale moc sa mi to nedari a aj novu verziu instalujem uz pocas LD.